- Els projectes de Llengua Viva a l’ESO afavoreixen la creació d’espais de reflexió i creixement personal.
Què penseu del ChatGPT? Creieu que pot esdevenir una eina útil per al món educatiu o disminueix la capacitat de pensament de l’alumnat? Cal prohibir l’ús de la intel·ligència artificial (AI) als centres escolars o beneficiar-se de les possibilitats que ofereix? Quin impacte o perill pot tenir en l’#aprenentatge i quins desafiaments planteja?
En el darrer projecte de Llengua Viva, els nois i les noies de 3r d’ESO van mostrar el seu parer en un debat interessantíssim. I tot, òbviament, des de l’argumentació, la capacitat de persuasió i amb l’ús de raonaments sòlids. Els dos equips enfrontats, respectant els torns de paraula, fent-se interpel·lacions, debatent i pensant de manera crítica i reflexiva… Magnífic!
D’altra banda, dos grups més van treballar l’acollida de persones refugiades. On són els drets? Quina protecció internacional s’ofereix a aquestes persones? Poden els països fer front a l’arribada massiva de refugiats/refugiades? Els debats, a mesura que avancen en l’etapa educativa, cada vegada són més complexos i difícils d’abordar.
Continuem proposant exercicis de retòrica i fomentant l’art de l’eloqüència, de l’expressió oral.