Dos tallers amb l’alumnat de 3r d’ESO emmarcats en el #25N

• Dues entitats externes van dinamitzar aquestes sessions en què l’alumnat va aprofundir sobre els rols socials i la deconstrucció de la masculinitat.

Amb motiu del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, que se celebra el 25 de novembre, l’IE Els Tres Pins va organitzar el passat dimarts dos tallers per a l’alumnat de 3r d’ESO, un exclusiu per als nois -dinamitzat per Erol Urbà/Ulleres per esquerrans- i un altre per a les noies -a càrrec de la Fundació Candela.

Taller deconstrucció de la masculinitat: Erol Urbà/Ulleres per esquerrans

Els nois van viure un matí que ens va deixar tocats en l’àmbit emocional i van sortir propostes profundes i interessants. La sessió va ser creada amb l’Amat Molero d’Ulleres per Esquerrans, referents en la pedagogia i divulgació entorn del treball de les masculinitats en l’àmbit català. La missió d’aquest projecte és dur a terme un procés participatiu i comunitari de consciència i transformació de les masculinitats a través de la creació artística.

El pati també és nostre (noies): Candela

Aquest taller tenia com a punt de partida la desigualtat que viuen les noies joves en una societat on encara existeixen moltes desigualtats de gènere. Es va crear un espai entre noies, segur i còmode, on poder compartir les vivències, on poder parlar de temes que les afecten pel fet de ser noies, on aprendre a transformar la rivalitat en suport mutu. La relació amb el propi cos, l’autoestima, la sexualitat, l’apoderament, la seva projecció vital i autonomia, entre d’altres, van els temes que van anar apareixent en un espai d’escolta i sense judicis.