Art i creativitat: anant més enllà de la comprensió lectora

• L’alumnat de 2n d’ESO exposa a la Sala Àgora treballs de síntesi carregats d’originalitat sobre Frankenstein.

Treballar la lectura obligatòria del primer trimestre d’una manera completament diferent de la qual estem acostumats i acostumades. Realment Frankenstein era un monstre? Què és un monstre? La diferència ens horroritza? Tot això i molt més s’ho van qüestionar els nois i les noies de 2n d’ESO durant el primer trimestre d’aquest curs.

Amb aquesta novel·la clàssica de Mary Shelley com a lectura obligatòria de Llengua Catalana, el jovent ha debatut i compartit un ampli ventall d’inquietuds entorn diverses temàtiques com l’energia, la intel·ligència artificial o emocions com la ràbia.

Després de fer una lectura pautada de l’obra i dur a terme tertúlies literàries a l’aula, l’alumnat ha donat mostres de la seva creativitat i enginy amb un producte final meravellós. I és que el jovent ha hagut de sintetitzar l’obra amb creacions artístiques i visuals que ens han deixat sense paraules. La mostra es pot visitar a la Sala Àgora i tothom ha quedat bocabadat.