Els nois i les noies de 1r d’ESO reflexionen amb la xerrada “T’aPANTALLES?”

• En una sessió que ha tingut lloc aquest dilluns 16 de gener, l’alumnat debat i aprofundeix sobre els usos i continguts de les xarxes socials.

En un taller emmarcat en el Pla de prevenció en el consum de drogues i pantalles, una proposta que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, l’alumnat de 1r d’ESO ha abordat de forma genèrica temes que comencen a tenir força rellevància pel moment vital que viuen.

Durant la xerrada, que portava com a títol “t’aPANTALLES?”, la ponent ha tractat d’incentivar el pensament crític sobre els diferents usos i continguts amb els quals interactua diàriament el jovent a través de les pantalles.

Els objectius d’aquesta proposta educativa eren els següents:

• Incentivar el respecte dins i fora d’Internet.
  • Generar reflexió sobre la forma de comunicar-nos i fer-nos entendre.
  • Potenciar el pensament crític al voltant de les modes a les xarxes socials.
  • Debatre sobre la influència dels nous referents.
  • Oferir eines pràctiques per a la gestió responsable dels comptes a les xarxes socials.

Al llarg de la sessió, els/les joves han pogut aprendre a reflexionar abans de compartir alguna cosa a través de les xarxes i també a mostrar respecte vers l’ús que se’n fa d’aquestes plataformes i com pot incidir en el benestar de la gent. A més, s’ha generat un debat interessant sobre les relacions i la socialització a través de les pantalles i com controlar de manera segura i eficaç els nostres perfils a les xarxes socials.

Més informació d’aquesta activitat d’educació per a la salut
La Mancomunitat del Galzeran, amb el suport de la Diputació de Barcelona, va decidir unificar esforços per elaborar un Pla de Prevenció en el Consum de Drogues i Pantalles d’àmbit supramunicipal anomenat CRÍTIC per tal que esdevingués una eina de referència. Per a més informació, podeu consultar el web https://serveicritic.wordpress.com.