TALLER MENSTRUACIÓ LLIURE DE RESIDUS I TABÚS

El passat dilluns 20 de novembre els i les alumnes de 6è vam fer un taller sobre la menstruació, dirigit per l’Anna Puigdemasa.

L’Anna ens va explicar que la menstruació consisteix en quatre fases i el conjunt d’aquestes fases es diu cicle menstrual. Les fases són: preovulatòria, ovulatòria, premenstrual i menstrual i, amb un vocabulari molt amè i adequat per nosaltres, l’Anna ens va explicar què passa en cadascuna d’aquestes fases.

També, ens va explicar que la regla la podem tenir per primer cop des dels 9 als 15 anys i que es diu menarquia, que ha de durar entre 3 i 7 dies i que el cicle dura 28 dies, aproximadament.

A més a més, ens va ensenyar diferents productes que podem fer anar quan tenim la regla. D’aquests productes n’hi ha de dos tipus: d’un sol ús (compreses i tampons) i de reutilitzables (compreses de tela, calces, copes menstruals, esponges…). Aquests últims són els més saludables i sostenibles.

Tot seguit, ens va ensenyar moviments i massatges que van molt bé per alleujar les petites molèsties que podem tenir quan ens ve la regla. No obstant, ens va remarcar molt que la regla no fa mal i que si en fa, hem de consultar al metge o metgessa.

En resum, vam aprendre moltíssimes coses sobre la menstruació i la manera més sostenible de tractar-la i, a més, ens ho vam passar d’allò més bé! Us deixem el recull de fotografies.

Laia Llobera Balletbò (alumna de 6è)

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *