A la caça dels Leprechauns

Hola Pompeus!

Com podeu veure la nostra escola segueix el curs fins al final. Els nens i nenes de cicle inicial han aportat el seu granet de sorra en el projecte escolar i han fet les leprechaun traps, una activitat proposada per les mestres d’anglès i en la que hi participa tota l’escola.

Sabeu que són les Laprechauns traps? Doncs són unes trampes per atrapar follets i…sabeu d’on ve aquesta història? Us ho expliquem ràpidament.

La història dels Laperchaun Traps prové d’Irlanda i tracta sobre uns follets que normalment són de color verd i  una mica entremaliats, protectors de grans tresors i grans sabaters.

Conta la llegenda que un granger es trobava treballant en les seves terres quan va descobrir per casualitat a un homenet que s’amagava sota una fulla. Convençut que es tractava d’un leprechaun, el granger el va capturar de seguida per poder preguntar-li on tenia amagat l’or.

El leprechaun només desitjava que l’alliberessin, de manera que de seguida li va revelar que el seu tresor es trobava ocult sota un arbust proper. El granger, sense deixar escapar al follet de la seva mà, va caminar cap a l’arbust on estava amagat l’or, però a l’arribar va trobar centenars d’arbustos idèntics. Com que no tenia a mà cap eina per cavar, es va treure un dels seus mitjons vermells i el va lligar a una branca per marcar l’arbust que el Leprechaun li havia assenyalat.

– Vaig a casa a la recerca d’una pala- va dir el granger.

Al que el follet va respondre: – Jo ja he complert amb la meva part. Ja saps on està l’or, no em necessites, per tant pots deixar-me lliure.

– Abans has de prometre que no treuràs el mitjó, ni t’emportaràs l’or – va afegir el granger.

-Tens la meva paraula de follet.

No obstant això, el granger no comptava amb l’astúcia del follet. El petit Leprechaun va complir amb la seva paraula, quan el granger va tornar al camp als pocs minuts, el mitjó que havia col·locat per marcar l’arbust de l’or no havia desaparegut, però el follet havia col·locat mitjons vermells idèntics en cada un dels arbustos! Com esbrinaria ara on era l’or?

llegenda irlandesa

Doncs els nostres alumnes han decidit crear unes trampes de color verd, utilitzant materials reciclats, per veure si poden atrapar un follet, i qui sap, potser ho aconseguim!

Creieu que n’atraparem algun?