Identitat del centre

TRETS D’IDENTITAT DE L’ESCOLA POMPEU FABRA-REUS

Valors

Escola plural

Eduquem per conviure i enriquir-nos en la diversitat, promovem la convivència, la tolerància, i la igualtat sense distincions socioculturals, de sexe,de religió, de llengua….

Escola Catalana

El català és la llengua vehicular i d’aprenentatge.

Donem a conèixer els elements culturals identificatius de Catalunya i els proporcionem coneixements de les altres realitats, fomentant el respecte, la solidaritat i la pertinença a la comunitat internacional.

Escola inclusiva

Vetllem per la millora de la cohesió social, garantint la integració escolar i social de tot l’alumnat.

Escola coeducativa

El nostre Centre practica una educació per a la igualtat, sense discriminació per raó de sexe. L’educació sexual ha de conduir cap al respecte a la pròpia persona i a la de l’altra.

Escola democràtica

Transmetrem als/les alumnes els valors bàsics d’una societat democràtica, el respecte als propis deures i als drets i llibertats de tots.

Escola laica

Treballem per fomentar el respecte a les diferents creences i religions incidint en la cultura de la pau i el respecte dels drets humans.

Escola oberta a l’entorn

Oberta a les famílies Potenciem la participació conjunta de tota la comunitat educativa en la realitat escolar.

L’ escola resta oberta a l’intercanvi amb associacions, institucions i centres de la localitat que afavoreixin el procés formatiu que s’avinguin amb la línia del centre, participant en el Pla Educatiu d’Entorn de Reus.

Escola respectuosa amb el medi ambient

Volem formar ciutadans i ciutadanes responsables capaços de fer un ús racional de tot allò que els envolta dins del respecte cap a les persones i la natura.

L’escola i les noves tecnologies

Pensem que les noves tecnologies són un element essencial avui dia per formar-se, aprendre i comunicar-se. Desenvolupem en els alumnes competències digitals (ús de les TAC) per a que puguin esdevenir persones autònomes, eficaces, responsables, crítiques i reflexives en la selecció, tractament i utilització de la informació i les seves fonts, en diferents suports i tecnologies.