FEM ROBÒTICA AMB EL Lego WeDo!!!

Avui hem començat a treballar amb el Lego WeDo a 6è.

Amb la robòtica tenim molts avantatges si la fem servir bé: des de la motivació de l’alumnat fins a l’entrenament de la perseverança. Serveix per “aprendre a partir de l’error i eliminar, en conseqüència, la creença que equivocar-se és terrible”. Quan construeixes i programes un robot, res no acostuma a sortir a la primera i això t’obliga “a provar, corregir, innovar…”.

Permet afavorir la creació de nous escenaris d´aula, a on l´alumnat és protagonista actiu i reflexiu del seu aprenentage.

Quines competències entrena la robòtica?

• Les lògico-matemàtiques, com tot sistema de programació.
  • L’autonomia personal i la capacitat d’autoorganitzar-se i d’anàlisi.  Es fomenta en els nens la llibertat de provar els seus límits i de dominar les seves pors a l´hora d´iniciar un repte nou.
  • El lideratge. l´alumnat, en veure´s capaç de redoldre reptes cada vegada més complexos, té la confiança en si mateix necessària per a ser capdavanter en el futur.
  • La capacitat de buscar informació.
  • Les habilitats socials i de treball en equip. Les solucions trobades en grup solen ser millors i més efectives que les trobades individualment.
  • La capacitat per resoldre problemes.
  • La creativitat.

A més, la robòtica és una eina que permet treballar diferents aspectes del currículum des del vessant més lúdic i respectant els diferents ritmes de treball. És transversal i inetrdisciplinària.

En aquest segon trimestre, anirem fent “ setmanes de robòtica” a les sessions de la tarda, a CM i CS.

A Educació Infantil i a CI anem treballant aspectes del llenguatge computacional i de la programació en un grau més bàsic, com pot ser amb eines com el Parc Steam, Coding Express, Code.org, lightbot, Beebots,…

Competències Bàsiques de l´ àmbit Digital a Primària

Demaneu a les nenes i als nens que us ho expliquin!!!