Avui hem començat a treballar amb el Lego WeDo a 6è.
Amb la robòtica tenim molts avantatges si la fem servir bé: des de la motivació de l’alumnat fins a l’entrenament de la perseverança. Serveix per “aprendre a partir de l’error i eliminar, en conseqüència, la creença que equivocar-se és terrible”. Quan construeixes i programes un robot, res no acostuma a sortir a la primera i això t’obliga “a provar, corregir, innovar…”.
Permet afavorir la creació de nous escenaris d´aula, a on l´alumnat és protagonista actiu i reflexiu del seu aprenentage.
Quines competències entrena la robòtica?
- Les lògico-matemàtiques, com tot sistema de programació.
- L’autonomia personal i la capacitat d’autoorganitzar-se i d’anàlisi. Es fomenta en els nens la llibertat de provar els seus límits i de dominar les seves pors a l´hora d´iniciar un repte nou.
- El lideratge. l´alumnat, en veure´s capaç de redoldre reptes cada vegada més complexos, té la confiança en si mateix necessària per a ser capdavanter en el futur.
- La capacitat de buscar informació.
- Les habilitats socials i de treball en equip. Les solucions trobades en grup solen ser millors i més efectives que les trobades individualment.
- La capacitat per resoldre problemes.
- La creativitat.
A més, la robòtica és una eina que permet treballar diferents aspectes del currículum des del vessant més lúdic i respectant els diferents ritmes de treball. És transversal i inetrdisciplinària.
En aquest segon trimestre, anirem fent “ setmanes de robòtica” a les sessions de la tarda, a CM i CS.
A Educació Infantil i a CI anem treballant aspectes del llenguatge computacional i de la programació en un grau més bàsic, com pot ser amb eines com el Parc Steam, Coding Express, Code.org, lightbot, Beebots,…
Competències Bàsiques de l´ àmbit Digital a Primària
Demaneu a les nenes i als nens que us ho expliquin!!!