Història

L’escola es va realitzar segons la direcció i obra de l’arquitecte Josep Maria Claret i Rubira, qui l’any 1974 presentà el projecte per al col·legi de les Esplanes per substituir l’escola construïda els anys 1928-29, que havia quedat petita.

La construcció seguia el model tipificat pel Ministerio de Educación y Ciencia. Té una estructura modular per tal de facilitar la flexibilitat en les redistribucions que es fessin necessàries. També es va tenir en compte la climatologia de la zona a l’hora de dissenyar els porxos i els patis interiors.

L’edifici fou inaugurat el dia 7 de novembre de 1976, encara que no començà a funcionar fins al segon trimestre, passat el període nadalenc.

En el moment de la inauguració la matrícula era de 542 alumnes i deu anys més tard es van haver d’habilitar el laboratori, la sala de professors i la biblioteca com a aules per acollir els infants.

L’edifici està inclòs en l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.