DIA ESCOLAR DE LA NO- VIOLÈNCIA I LA PAU

Cada 30 de gener, des de 1964, es celebra el dia Escolar de la No- violència i la Pau (DENIP) per a recordar el llegat de Mahatma Gandhi, el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort. Aquest any en fa 70.

Avui l´hem celebrat a la nostra escola.

A través d’activitats a l’aula, jocs, representacions, debats, l’alumnat aprofundeix en temes com ara la Tolerància, la Solidaritat, el Respecte i els  Drets Humans, conceptes que es treballen en el dia a dia, però que commemoracions com aquesta permeten donar- los encara un major èmfasi.

Com a activitat final, aquest matí hem fet la MÀ DE LA PAU. Cada alumne/ a s´ha preparat la seva mà de la pau, hi ha escrit missatges de pau i l´ha decorada al seu gust.

Després del pati, ja ens hi hem quedat, i hem cantat, tots plegats, la cançó “Més lluny de l´Arc de Sant Martí”, de Filferro, que hem anat assajant aquests dies i brandant les mans que hem fet. N´hem llegit alguns!!!

MOLT MACO!!!

Finalment, hem posat les mans amb els missatges per tota l´escola i hem decorat l´escala del vestíbul principal amb uns fantàstics missatges relacionats amb aquesta jornada, que han fet els alumnes de Cicle Superior.

NO HI HA CAMÍ PER A LA PAU. LA PAU ÉS EL CAMÍ (Mahatma Gandhi)