APADRINAMENT LECTOR!!!

La lectura és fonamental en l’educació dels nostres alumnes i per tal de dinamitzar-ne el seu aprenentatge.

El curs passat vam endegar durant el tercer trimestre el projecte de Padrins Lectors.

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza per parelles formades per alumnes de diferents nivells que fan de padrins de lectura i els alumnes que fan de fillols. L´alumne d´un nivell més elevat fa de padrí de l´alumne d´un nivell inferior. Hi participa Educació Infantil i Primària. El fet de ser padrí de lectura representa que l’alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol.

L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

D’ entre els aspectes positius que aporta l’ activitat, destaquem que:

  • Motiva a llegir als alumnes i connecta amb els seus interessos.
  • Responsabilitza als més grans de l’ atenció i cura dels petits, i els fa conscients que ells són el seu exemple, amb tot el que això implica.
  • Afavoreix la relació entre els diferents nivells i millora la convivència dins el centre ja que es treballa de forma cooperativa.
  • Es treballen continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals.
  • Hi ha una especial inclusió de tot l’ alumnat donat que es presenten tasques de diferents graus de complexitat que respecten els diferents ritmes d’ aprenentatge.

Els objectius que ens proposem són diversos:

  • Potenciar els aprenentatges per part de tots els participants (padrins i fillols).
  • Crear contextos significatius d’ aprenentatge (“llegeixo perquè algú m’ entengui”, “llegeixo per algú que li interessa escoltar-me”)
  • Establir lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura
  • Generar una experiència positiva i plaent de lectura

Per dur a terme l’ activitat, el primer que fan els mestres és decidir les parelles lingüístiques, una decisió que es basa en el nivell de competència lectora d’on parteixen els participants. Aquestes parelles treballaran juntes tot el trimestre, mitja hora amb una periodicitat quinzenal, dins del temps destinat a la lectura diària (de 15 a 15,30 h)

L’ espai destinat a dur-ho a terme són els diferents espais de la nostra escola. Des del moment que comença la sessió, la parella és inseparable; això afavoreix que s’ estableixi una relació personal afectiva. És el padrí qui porta el llibre, que ha estat escollit amb l’ ajuda del mestre prèviament a la sessió, i es donen pautes de com treballar el llibre, activitats a fer, dinàmiques,….

 

Es tenen en compte diversos aspectes:
– La qualitat i adaptació de les obres.

– La varietat, els diferents gèneres i tipologies textuals.

 

Ens hem proposat uns objectius:

Potenciar els aprenentatges per part de tots els participants (padrins i fillols).

-Crear contextos significatius d’aprenentatge (llegeixo perquè algú m’entengui, llegeixo per algú que li interessa escoltar-me).

-Establir lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura.

-Generar una experiència positiva i plaent de lectura.

 

A nivell competencial treballem:

–  S’han treballat continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals.

– S’han coordinat els mestres dels diferents cicles.

– No només adquireixen coneixements sinó també actituds i valors individuals.

– La feina proposada motiva i connecta amb els interessos de l’alumnat.

– Hi ha una especial atenció a la diversitat donat que es presenten tasques de diferents graus de complexitat que respecten els diferents ritmes

d’ aprenentatge.

– Millora la convivència dins el centre ja que es treballa de forma cooperativa.

Els cursos han quedat distribuïts de la següent manera:

P4A – 3rA,     P4B – 3rB,     P5A – 4rtA,     P5B – 4rtB,     1rA – 5èA,     1rB – 5èB,     2nA – 6èA,     2nB – 6èB

COMENCEM EL DIA 15 DE GENER!!!!!

BONES LECTURES!!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>