Els dinosaures i les fades hem après gaudint de les matemàtiques durant tot el curs, realitzant activitats i utilitzant material molt divers que ens ha ajudat a descubrir-les i experimentar-les.
D’una banda, hem après a reconèixer els números de l’1 al 3 i a diferenciar-los entre ells, a més a més de resseguir-los amb els dits, la plastilina, els gomets, els trens i amb altres materials que han sorgit fruit de la creativitat dels infants! També ens hem ajudat entre tots i totes a comptar quantitats petites d’elements de l’1 al 3 per saber quants n’hi ha i associar-ho amb la grafia del número corresponent, tot un repte!
D’altra banda, hem observat ben encuriosits/des algunes de les formes que tenen els objectes de la classe com per exemple, els contes, el rellotge, el mirall, les peces de construcció i, fins i tot, els elements que aparèixen a les obres de Joan Miró, que hem pogut relacionar-les per la seva forma amb el quadrat, el cercle, el triangle i el rectangle! Hem experimentat amb aquestes formes geomètriques de moltes maneres: fent construccions on la imaginació dels infants ha sigut l’ingredient indispensable; treballant amb el volum d’aquestes figures fent-les amb la plastilina; classificant-les segons la seva forma; pintant les diferents formes per després retallar-les amb el punxó i crear un mural conjunt com autèntics artistes, entre altres.
També hem utilitzant diferents materials i propostes per treballar amb les seriacions d’elements fixant-nos amb una característica concreta, com ha sigut el color, la forma i la grandària. D’aquestes seriacions han sorgit camins, torres i muralles espectaculars!
Les matemàtiques, però, també han aparegut a la rotllana a partir de les vivències dels propis infants que els han ajudat a orientar-se en el temps (ahir, avui, demà, abans, després, matí, migdia, tarda… són paraules que utilitzem quan conversem); també les hem treballat a través de les estacions de l’any, els dies de la setmana, comptant les fades i/o els dinosaures que hi ha casa a l’hora de passar la llista, etc.
Com podeu veure les matemàtiques han sorgit a partir del dia a dia a les classes com a mitjà per a conèixer l’entorn i els infants les han decobert tocant, observant i comparant les característiques dels objectes, dels elements i dels esdeveniments. Així doncs, les matemàtiques no deixen de ser tota una descoberta sensorial de les quals continuem aprenent molt il·lusionats/des!