Història

L’any 1859 tot el terreny on ara hi ha l’escola era una sola finca anomenada La Satalia. La Satalia era el nom d’una font i també n’hi havia una altra que es deia la Font Trobada. La nostra escola està ubicada entre les dues fonts.

El propietari de la finca la va vendre a un senyor que es deia Ramon Pagès. Aquest nou propietari la va explotar com a pedrera. Igual que les altres finques del voltant. Totes eren pedreres.

La finca del senyor Pagès era coneguda com “La jesuïta” perquè el renom d’ell era “el jesuïta”.

Després de deixar d’explotar la pedrera el senyor Pagès va fer construir unes vivendes i quan s’estava preparant l’Exposició Universal de l’any 1929, l’Ajuntament va expropiar molts terrenys de la muntanya de Montjuïc, entre ells aquesta finca. Aleshores es van enderrocar les vivendes i va passar a ser terreny municipal del Parc de Montjuïc. De totes maneres no es va acabar d’urbanitzar i es va anar poblant de barraques fins que cap als anys 60 es van reubicar les famílies que vivien a les barraques i aquestes van ser enderrocades.

El terreny va continuar sent municipal i cap a la dècada dels 70 es va construir l’escola.

Va començar a funcionar l’octubre de l’any 1977 amb el nom de Colegio Nacional  Mixto Carlos I.

Aquí teniu la presentació que es va fer amb motiu del 40è aniversari de l’escola el 30 de maig de 2017