PLA CATALÀ DE L’ESPORT

Aquest projecte pretén posar a l’abast de tot l’alumnat de primària la pràctica d’activitats físiques i esportives,

i aprofitar el gran potencial d’aquestes activitats per contribuir a la formació personal i cívica dels nostres infants.

Més concretament, podem destacar els objectius següents:

• Incrementar la participació en activitats físiques i esportives en horari no lectiu de l’alumnat, amb una incidència especial en el col·lectiu de noies.

• Aprofitar el gran potencial educatiu i formatiu de les activitats físiques i esportives, cercant la participació per damunt de la competitivitat.

• Potenciar la funció integradora i de cohesió social de l’esport escolar, facilitant l’accés de tots els nens i nenes a la pràctica esportiva escolar, i en especial dels nouvinguts.

• Contribuir mitjançant la pràctica esportiva a la formació en valors com la tolerància, el respecte als altres i a les regles, la confiança en un mateix, l’esforç de superació, l’autocrítica, l’autonomia, la capacitat de decisió, l’autogestió, la cooperació, el treball en equip, entre d’altres.

• Fomentar la pràctica regular d’activitats físiques i esportives i l’adquisició d’hàbits saludables que contribueixin a un millor benestar.

• Formar joves en els valors ciutadans mitjançant la seva participació activa en la gestió de les associacions esportives escolars de nova creació.

A la nostra escola aquest Pla es reflecteix en:

– Extraescolars esportives en horari no lectiu: Dansa, Mou-te, Multiesports, Running Junior, Gimnàstica i Juguem (adreçada a infants amb discapacitats).

– Jornades i activitats esportives en horari no lectiu (Cros escolar, festa de l’esport, Dia Mundial de l’Activitat Física, jornades amb famílies, …)

– Casals Esportius en períodes de vacances.

– Tallers esportius i xerrades dirigits a l’alumnat de Primària

Aquest projecte pretén posar a l’abast de tot l’alumnat la pràctica d’activitats esportives per contribuir a la seva formació personal i cívica. Està gestionat per la secció esportiva i organitza algunes activitats extraescolars, d’altres dins l’escola, activitats de cap de setmana i jornades esportives en general.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *