El Pau Casals és “l’Escola” de Sant Llorenç d’Hortons.

Al setembre de 1992 es va inaugurar l’actual edifici escolar, aleshores el centre era d’estructura cíclica. El progressiu creixement d’aquesta va motivar una ampliació que es va materialitzar a l’inici del curs 1999-00, reconvertint una part de l’estructura porxada del pati en aules. Al curs 2000-2001 l’escola ja va esdevenir d’una línia.

Som escola pública, aconfessional en el plantejament ideològic, sense excloure un reconeixement pluralista de la religió com a fet cultural, històric i social, amb el respecte a les conviccions ideològiques i culturals de l’alumnat, famílies i mestres.

L’Escola esta oberta a la participació de tots els membres de la comunitat educativa. Totes i tots som peces clau en el procés d’aprenentatge dels infants i reconeixem la importància de cada col·lectiu.

La llengua vehicular i d’aprenentatge de la nostra escola és el català tal i com s’especifica en el nostre Projecte lingüístic de centre.

Som escola Verda, per tant potenciem el respecte a la natura i a l’equilibri ecològic del nostre planeta, així com també ho fem vers a les persones, als espais i altres elements de l’entorn social.

Vetllem per tal que la coeducació estigui present en tots els aspectes de la vida escolar.

El respecte als valors democràtics, als drets humans i els dels infants son la base de tota l’activitat escolar.