SETMANA 2: EDUCACIÓ INFANTIL

PROPOSTES D’ACTIVITATS I RECURSOS PER TREBALLAR LA SETMANA DEL 23 AL 27 DE MARÇ DES DE CASA:

Les activitats són recomanacions i en cap cas seran avaluables, doncs el confinament és un període on s’ha cancel·lat tota activitat lectiva.

REPTE SETMANAL: Segur que aquests dies esteu fent moltes manualitats, murals… Us animem a que els pugeu a l’Instagram i afegiu el hashtag #escolaparcdelsaladar i així tothom ho podrem veure.

PSICOMOTRICITAT: 

Repassem dos de les cançons que fem a psico: 

“If you’re happy and you know it”

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

“Walking, walking” 

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

P3:

Pares i mares, aquesta setmana us endinsem en el nostre projecte d’aula, LA PINTURA,  a continuació us proposem algunes activitats.

PROJECTE LA PINTURA

Aquest segon trimestre hem iniciat el projecte de P3, després d’una llarga llista de temes a les diferents aules i de fer varies votacions a les classes i finalment una de conjunta per a tots els nens i nenes de P3, el tema escollit va ser la pintura.

A l’aula vam començar a treballar els colors bàsics: blau, groc i vermell, posteriorment vam descobrir el verd, taronja i lila, a través de la barreja de pintures, colorants…

Per tal de continuar el projecte volem treballar la figura dels pintors, per aquest motiu havíem decidit treballar diferents artistes: Kandinsky, Pollock…

Per començar us proposem un pintor d’art modern rus anomenat Kandinsky . Després de veure algunes de les seves obres ens podem centrar en un parell d’elles. En primer lloc en una obra de quadres amb cercles concèntrics, que va pintar l’any 1913. https://pin.it/7JT7301

La nostra proposta, és què reproduïu un dels quadrats, és a dir, preparem un format paper, la base pot ser qualsevol material que tingueu per casa ja sigui cartró , foli, cartolina… i amb pintura, colors, retoladors, celo de colors qualsevol material que ja tingueu creeu la vostra obra. Els que pugueu al tornar a l’escola la porteu i farem la composició final amb tots els vostres treballs. A continuació us deixem un enllaç per a que vegeu l’obra i en pugueu parlar amb els vostres infants.

La segona de les obres que us proposem és un quadre del mateix pintor Kandinsky.

 Groc, Vermell, Blau va ser creat l’any 1925  El següent enllaç us portarà a visionar un vídeo per tal de poder reproduir  l’obra. Com ja hem explicat en l’anterior, els materials són totalment orientatius, podeu utilitzar els materials que tingueu per casa. https://youtu.be/SvSGUGIg6-8

Esperem les vostres obres quan tornem a l’escola!!! Una abraçada per tots I totes.

P4:

Us proposem aquesta setmana unes activitats de llengua, de matemàtiques i de projecte d’aula.

LECTOESCRIPTURA:

  • Dedicar una estona diària a mirar contes, després els infants us els podeu explicar com hem anat fent a l’escola amb AQUEST CONTE L´EXPLICO JO . Es poden disfressar per endinsar-se més dins la història i fer una mica de teatre serà divertit.
  • Escriptura espontània i dirigida: escriure el nom dels companys de la classe, llista de la compra, etc….

MATEMÀTIQUES

  • Recta numèrica de l’1 al 6: Jocs amb nombres de l’1 al 6 ( ordenar-los, jugar a descobrir quin falta en una tira numèrica, compte endarrere, comptar… Aprofitar jocs que tingueu a casa com el domino, l’oca , el parxís, etc
  • Fer sèries de dos o tres elements amb materials que tingueu a casa.
  • Càlcul mental: fer preguntes de forma oral, perquè els infants treballin operacions matemàtiques d’afegir i treure. (exemple: Si tens cinc caramels i en dones tres, quants caramels et queden?)

PROJECTE: Els pirates

Podeu buscar per internet com eren els vaixells de pirates , quins pirates van ser famosos al llarg de la història, com vestien ,com vivien, etc…

P5

Per aquesta setmana us proposem activitats de lectoescriptura, de llenguatge musical, de llenguatge plàstic, de llenguatge matemàtic i activitats del projecte de “l’univers”.

LECTOESCRIPTURA

  • Mirar diferents contes que tingueu per casa, i fer petites preguntes de comprensió.
  • Fer un petit missatge pels companys i companyes de l’escola, i poder fer una lectura d’aquest quan tornem a l’aula.
  • Fer dictats de paraules curtes.
  • Buscar poemes o alguna dita sobre la primavera.

LLENGUATGE MUSICAL

  • Escoltar i cantar cançons sobre la primavera.

LLENGUATGE PLÀSTIC

  • Fer una flor amb material reciclat que tingueu per casa.

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • Fer dictat de números.
  • Continuar treballant la recta numèrica del 0 al 9 (ordenar-los, fer el compte endarrere, relacionar grafia amb quantitat amb materials que tingueu per casa (botons, cigrons,…).
  • Jugar al joc de l’oca, el parxís, el dominó…
  • Continuar fent Càlcul mental.

PROJECTE L’UNIVERS

  • Tria un planeta del nostre Sistema Solar i ….

1.- Busca si té llunes o no? Quantes?

2.- Investiga quants dies tarda a fer una volta sobre si mateixa (moviment de rotació), i quants dies tarda a fer una volta al voltant del Sol (moviment de translació).

ENGLISH P5:

Aquesta setmana us proposem que mireu el vídeo del conte que hem estat treballant “Brown bear Brown bear what do you see?”

Animeu als infants a que l’expliquin juntament amb el vídeo!

https://www.youtube.com/watch?v=WST-B8zQleM

També podem practicar les següents cançons que hem fet a classe:

https://www.youtube.com/watch?v=0VLxWIHRD4E

https://www.youtube.com/watch?v=36n93jvjkDs

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>