Acte reivindicatiu pel canvi climàtic al Turó del Drac

Divendres passat i dins del programa mundial de mobilitzacions pel clima vam dedicar uns minuts del pati a reflexionar sobre quins hàbits podríem canviar per millorar l’emergència climàtica i expressar la nostra preocupació sobre aquest tema. Aquí teniu el manifest que vam llegir davant de l’alumnat i el professorat de l’escola:

“Cada any i cada evidència meteorològica ens indicava que el canvi climàtic ja estava aquí amb les seves conseqüències. Què potser pensàvem que això no passaria mai? Realment hem d’esperar de braços plegats a que els polítics apliquin solucions reals immediates?

Els pronòstics de la ONU són alarmants i hem de fer canvis urgents en el nostre estil de vida.

Avui volem compartir amb vosaltres canvis d’hàbits que tots podem implementar d’immediat:

• Eliminar plàstics d’un sol ús en les nostres vides diàries. Com coberts, plats, gots, embolcalls o bosses.
  • Demanar les compres SENSE bossa.
  • Portar un termo o ampolla d’acer a tot arreu. A aquestes alçades ja no haurien d’existir les ampolles de plàstic.
  • Per a festes: dir adéu als globus, confeti i als regalets de plàstic innecessaris. Canviar per altres de materials biodegradables.
  • Embolicar els regals amb paper reciclat, o teles.
  • Reciclar la roba. Botigues com H&M ho fan.
  • Reduir el consum de carn vermella i làctics.
  • Podem fer compost dels desaprofitats naturals de la cuina.
  • Per preveure aquesta catàstrofe climàtica us proposem plantar un arbre per persona
  • Pensa en els productes que utilitzes al llarg del dia. Quants d’ells els podries substituir per altres més amigables amb el medi ambient? Un canvi és necessari.
  • Creieu que aquestes mesures són exagerades? Sento dir-vos vos que aquesta és ja la única forma que tenim per salvar el nostre planeta.
  • Recordeu que el planeta Terra és casa de tots. No hi ha planeta B!”

Inici de curs 2019/20

Engeguem  un nou curs 2019-20 amb noves il·lusions i amb moltes ganes!

Donem la benvinguda a tothom, als infants i a les famílies que tornen a l’escola i als nens i nenes que, junt amb les seves famílies, comencen una nova aventura a l’Escola del Turó del Drac.

Esperem que sigui un bon curs per a tothom!

Comencem!!!

Animación, Colores, Lápiz, La Escuela, Días De Colegio

“European clean up day”

El passat divendres, dia 7 de juny, l’alumnat de cicle superior vàrem anar a netejar els boscos de l’entorn de l’escola. El nostre bosc estava molt brut, vam recollir 27 kg de plàstics, paper i rebuig.
Cliqueu a les fotos per veure més imatges…
Llegeix més»

Pintem pals i fem camí escolar

Aquesta setmana els i les alumnes de cicle superior hem portat a terme el projecte: Pintem pals i fem camí escolar.

S’ha realitzat al Parc del Turó a prop de l’escola.