LLEGIR I LLEGIR

Ens agrada molt llegir. La lectura ens permet aprendre i passar molt bones estones.

A la Comuntat de Grans dediquem mitja hora diària, com a mínim, a la lectura. Quan pugem del pati, fem l’Ara llegim. Es tracta d’una estona relaxada i interessant que ens fa acabar el matí de molt bon humor.

Cada dia, l’Ara llegim té un format diferent:

• dos dies fem lectura lliure. A profitem per fer préstec dels llibres de la biblioteca d’aula, de vegades ens preparem lectures que haurem de fer altres dies en veu alta o triem aquells llibres i revistes que ens venen de gust. També dediquem algunes estones a practicar com fer la lectura en veu alta perquè puguem preparar-nos pel Certamen al qual participem.
  • un dia fem la lectura en anglès: un conte, poemes… la clau és fer-ho en anglès per practicar intensament aquest idioma.
  • un dia fem la Lectura en Veu Alta. Dos alumnes preparen la lectura d’un text que els agradi, poden aprofitar per recomanar algun llibre o fer conèixer als companys allò que més els agrada llegir. Cadascú repassa la rúbrica de lectura en veu alta i ajuda als lectors a millorar la seva tècnica. Reflexionem sobre diversos aspectes: postura corporal, fluïdesa, entonació, dicció, ritme… i posem en comú bones idees per aconseguir ser uns magnífics lectors.
  • lectura modelada. En aquest cas és la mestra o el mestre qui ens llegeix un fragment que li agrada, ens presenta un llibre… i ens dona un bon model.

Aquest curs, en algunes classes hem iniciat una activitat molt divertida que vam començar a practicar en sessions de lectura modelada i ara ja hi ha algun alumne que s’hi ha afegit. Es tracta de triar un llibre de contes o poemes. De manera atzarosa, un alumne tria una pàgina del llibre i el lector llegeix el conte, biografia, poema… triat.

Si voleu jugar-hi a casa, us recomanem alguns llibres que van molt bé:

Imatges de lectura