Història

Durant els anys 60 del segle XX, a Solsona hi va arribar una gran quantitat de persones vingudes de diferents indrets de l’estat espanyol. Sovint es tractava de persones joves amb fills petits, de manera que les necessitats d’escolarització van créixer exponencialment.

En aquest context ens trobem quatre mestres treballant a l’escola pública, les Escuelas Nacionales del moment, que estaven ubicades a l’edifici dels Escolapis, al Vall Fred. A la classe dels petits, la Maria va haver de dir que només matriculava cinquanta infants perquè no tenía més taules ni cadires. Aquesta realitat va arribar a oïdes de l’alcalde del moment, Josep Serra Forn que, quan va haver rebut prou pressió de famílies i mestres, va fer un pensament: caldria construir una escola.

El divuit de juliol de 1963 es va posar la primera pedra, però no va ser fins l’any 1968 que van arribar els primers alumnes. El primer curs només hi havia tres grups de nens. Poc després van arribar les nenes, però cadascú al seu lloc: no compartien aula ni pati. L’edifici del mig, que té el mateix aspecte que el Gran Hotel de Jaca (caprici arquitectònic de l’alcalde del moment), acollia els primers ocupants.

Tot just s’havia estrenat el nou edifici ja es va veure ben clar que no s’hi cabia. Els alumnes acabats d’arribar es van haver de traslladar al Casal perquè s’havien d’ampliar les aules.

En els primers setanta, es va construir el parvulari i el gimnàs a la banda est, i un espai gran de dos pisos per aules, a la banda oest. Durant alguns cursos, hi va haver una aula de parvulari segregada al barri Josep Torregassa.

Tambe durant els anys setanta es va construir l’edifici escolar i parvulari del carrer Francesc Ribalta, al costat de l’Institut. Aquest edifici va ser concebut com una nova escola. L’any 1980, els alumnes de 6è, 7è i 8è juntament amb els seus mestres, van ocupar el nou edifici.

Passaven els anys i s’anaven detectant les dificultats de tenir l’escola migpartida, de manera que les famílies i mestres van reivindicar la reunió dels alumnes i, per tant, l’ampliació i millora de l’edifici primigeni. Aquesta lluita es va iniciar a finals dels anys vuitanta i es va perllongar fins als dos mil.

No va ser fins el dia vint-i-vuit de novembre de 2001 que es va posar la primera pedra de la remodelació de l’escola.

Pàgina en construcció

Podeu fer un cop d’ull al llibre “JUNTS RECORDEM SETELSIS” editat en commemoració dels 50 anys de la nostra escola