EI 5: LES COLÒNIES A CAN FONT

EL 14 I EL 15 DE MARÇ, LES CLASSES DE LES PASTANAGUES I DELS GATS I DE LES GATES VAN ANAR A FER LES SEVES PRIMERES COLÒNIES.

UNS DIES ABANS VAM FER ELS PREPARATIUS A CASA I A L’ESCOLA PER ANAR-LOS COMPARTINT AMB LA FAMÍLIA I AMB ELS COMPANYS I LES COMPANYES.

I ARRIBAT EL DIA, VAM COMENÇAR L’AVENTURA A LA CASA DE COLÒNIES DE CAN FONT AMB LA DESCOBERTA DE LA CASA, DEL SEU ENTORN NATURAL I AMB LA CONEIXENÇA DEL FOLLET MÉS VELL I SAVI DE TOT EL BOSC QUE ÉS MOLT AMIC DEL FOLLET PEPET I DE LA MIREIA, LA CARLOTA, LA PAULA I EN POL (MONITORES I MONITOR).

Així va ser com es van plantejar les activitats:

Dijous 14 de març

Matí: Arribada, ambientació, jocs i instal·lació: Els monitors reben l’autocar i ajuden el grup a

descarregar i portar les motxilles. Els alumnes esmorzen i l’equip de monitors es presenta, presenta la casa, les normes i les colònies. Després amb els mestres els alumnes fan la instal·lació.

Tarda: El bosc dels sentits: Gimcana on mitjançant els nostres sentits descobrirem el bosc que ens envolta, això només ho podrem fer si posem atenció amb els nostres 5 sentits.

Nit: Joc de nit + Disco: Amb les nostres llanternes sortirem a buscar un cofre que ens ha deixat el follet del bosc. Després anirem a ballar a una sala plena de llums de colors.

Divendres 15 de març

Matí: Gimcana dels insectes. Mitjançant jocs descobrirem el món dels insectes, cada prova estarà relacionada i ambientada en un d’ells i la seva manera de viure.

PERÒ, EL MÉS DIVERTIT DE TOT, ERA PODER COMPARTIR LES ESTONES DE MENJAR (PARAR I DESPARAR TAULA, TASTAR ELS ALIMENTS…), D’HIGIENE PERSONAL (DE RENTAR-NOS LES DENTS, PENTINAR-NOS…), DE DORMIR (PREPARAR EL SAC DE DORMIR AMB EL NOSTRE NINOT DE PELUIX I EL PIJAMA, GUARDAR LA ROBA BRUTA I POSAR-SE LA NETA…)… AFAVORINT L’AUTONOMIA PERSONAL, I POTENCIANT ELS VINCLES AFECTIUS ENTRE MESTRES I INFANTS.

PODEU VISIONAR LES COLÒNIES CLICANT A LA IMATGE…