Apadrinament lector

Des de fa més de sis anys, el centre organitza aquesta activitat cooperativa per tal de promoure el gust per la lectura. Es tracta d’una proposta que a part d’oferir un context significatiu per l’aprenentatge de la lectura, mira de fomentar els lligams afectius entre padrins i fillols de diferents edats i cursos escolars.

Els alumnes més grans fan el rol de “padrins de lectura” i adquireixen el compromís de vetllar per la millora lectora del seu fillol. Entre d’altres coses, s’encarreguen de seleccionar lectures adequades, donar eines i estratègies per millorar l’habilitat lectora dels fillols (mecànica, ritme i entonació), preparar activitats per treballar la comprensió lectora… En definitiva, els ajuden a millorar la competència lectora a la vegada que els engresca a llegir.