ARXIU COMARCAL DE L’ALT URGELL

Avui hem anat de visita a l’Arxiu comarcal de l’Alt Urgell, allà el seu director el Julio Quílez ens ha explicar que era un Arxiu, com treballaven, com es vestien i perquè i llavors nosaltres ens hem vestit com a autèntics arxivers.
Ens ha ensenyat imatges d’Alàs i de la nostra Escola en 3D, ens hem posat tots i totes les ulleres ha estat molt divertit.
Després a vingut el Carles Gascón i ens ha ensenyat un Pergamí de fa uns 500 anys on està documentat que a Santa Maria de les Peces es feien Falles i és el document més antic que fa referència a les Falles trobat a Catalunya.

Després hem anat seguint un plànol per buscar més informació de l’Escola, hem anat a buscar al dipòsit. Hem vist inventaris de materials, document del 1990 on es canviava el nom de l’Escola, un altre de 1954 on es parlava de la construcció del nostre edifici, cens de població, matrícules de l’any 1929…

Ens ha agradat molt fer d’arxivers i investigadors.

Hem donat a l’arxiu una fotografía de l’escola que han arxivat i codificat i hem vist tot el procés.

També hem vist la cal·ligrafia de l’època.

Ens ha agradat molt la visita.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *