Ambient Com a casa

El joc simbòlic permet interpretar el món que envolta els infants i fer-lo més comprensible per a ells. Interpretar i experimentar diferents rols des d’una manera lliure ajuda a consolidar diferents aprenentatges socials i el seu desenvolupament com a persones en un determinat context social i cultural.

L’ambient demana a l’alumnat una participació, lliure, imaginativa i creadora, afavoreix la interrelació i comunicació i és el primer pas cap a la socialització. L’alumnat necessita compartir espais jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament, convivència i de joc.

OBJECTIUS:

  • Reproduir, mitjançant el joc simbòlic, escenes quotidianes, reals o de ficció,  arribant a crear seqüències de joc ordenades.
  • Cooperar en el joc amb d’altres companys i companyes, assumint un rol simbòlic determinat.
  • Associar descripcions i explicacions de l’adult amb experiències pròpies viscudes anteriorment.
  • Exterioritzar emocions i sentiments que desperta el joc.
  • Passar-s’ho bé jugant.
  • Tenir iniciativa en el joc.
  • Desenvolupar habilitats motrius complexes: bressolar, donar menjar, escombrar, rentar nines…
  • Conèixer la utilització i les funcions dels objectes i material d’us habitual.
  • Col·laborar amb el mestre/a i els companys i les companyes, en el manteniment de l’ordre i la neteja.
  • Anar augmentant el vocabulari amb paraules i expressions pròpies de l’ambient.

CONTINGUTS:

  • Autonomia
  • Relació i adaptació al grup
  • Convivència
  • Co-creació
  • Imitació, reproducció i representació de rols
  • Expressió oral
  • Vocabulari específic

DIFERENTS ESPAIS DINS DE L’AMBIENT:

  • Zona de la botiga: jugar a comprar i a vendre.
  • Zona del llit: dormir sola o amb companyes, xerrar
  • Zona del sofà: mirar contes, llegir el diari, telefonar
  • Zona de la cuina: cuinar, agafar i desar aliments a la nevera, rentar plats
  • Racó del menjador: parar taula i menjar
  • Zona de la bugaderia: gibrells per rentar i esbandir la roba, dos estenedors amb agulles d’estendre, moble amb rentadora, planxa i lleixes, banyera per banyar les nines.
  • Carro de la neteja: carro amb escombra, pala, galleda i fregona, drap i polvoritzador per fer la neteja de la casa.
  • Càmeres de fotos: jugar amb càmeres analògiques absoletes.
  • Telèfons mòbils: assortit de maquetes de telèfons mòbils perquè juguin a comunicar-se.
  • Zona de la perruqueria (2n. trimestre): carro amb estris per pentinar assecar…