L’Escola Rubén Darío, som una escola arrelada al nostre entorn on :
- És important el respecte per tota ideologia, amb una actitud tolerant, fomentant els valors d’una bona convivència.
- El Català és llengua d’aprenentatge i relació, dins d’un marc plurilingüe.
- Es vetlla pel tracte personalitzat tenint en compte el ritme evolutiu i capacitats de cadascú, implicant als alumnes en el seu procés. Es fomenta l’esperit crític, l’actitud curiosa, la comunicació entre iguals…
- S’entén l’educació com un procés d’integral de la persona, on cadascú pot desenvolupar les seves capacitats cognitives, físiques, socials, artístiques…
- És important el reconeixement amb valor de cadascuna de les realitats que ens donen en el nostre entorn, fomentant aquells valors que faciliten la convivència: la tolerància, la responsabilitat, l’esforç personal, la cooperació,…
- Fomentem el tracte igualitari entre els infants
- Potenciem el règim participatiu de tota la comunitat educativa.
PILARS PEDAGÒGICS / BASES DEL MODEL EDUCATIU:
L’actuació de l’equip de mestres es dirigeix cap a la consecució de donar a cada nen i nena un tracte individualitzat , que s’adapti al seu ritme evolutiu i que tregui el màxim profit de les seves capacitats intel·lectuals i personals.
L’escola és activa i inclusiva. Basem el nostre treball en el compromís de fomentar per part de l’alumne una actitud curiosa, crítica i investigadora i especialment en l’ autoavaluació de la seva evolució respecte el seu aprenentatge i creixement personal.
Treballem perquè l’alumne conegui les seves capacitats i competències i com les pot treballar per millorar-les amb l’ ajut dels i les mestres. Creiem molt important crear l’ expectativa d’arribar a l’èxit personal i a aconseguir ser conscients de les fites aconseguides, ja que això motivarà l’aprenentatge participatiu i assegurarà d’ altres aspectes de la personalitat com poden ser l’equilibri emocional, l’ autoestima i la confiança en si mateix.
OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS:
- Aconseguir la formació integral dels nostres alumnes en els aspectes de: coneixements, convivència, formació en humanitats i educació física i de salut.
- Posar en pràctica una didàctica que contempli la diversitat i que permeti atendre les capacitats individuals.
- Assolir competència comunicativa plena, en el llenguatge oral en les tres llengües, com a mitjà de realització personal i social
- Arribar a aconseguir un clima d’autonomia, de respecte, estudi, treball i gust per la lectura.
- Aconseguir que tot l’alumnat assoleixi les màximes habilitats i capacitats respecte a les competències bàsiques i tenint en compte la diversitat de nivells.
- Orientar individualment als pares i alumnes que realitzen l’ últim curs del Cicle Superior de Primària, per tal d ’aconseguir una bona incorporació a l’E.S.O.
CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA:
- Aules multigrau a l’etapa d’Educació Infantil
- Treball per racons a totes les llengües (català, castellà i anglès) i matemàtiques a Primària
- Treball per projectes a medi natural, social i cultural
- Codocència
- Espais de treball amb diferents propostes a Primària: cuina, costura, tecnologia i tinkering
- Projecte de biblioteca escolar i de gust per la lectura.
- Coordinació amb els Casals i altres entitats de l’entorn.
- Hores setmanals per a cercles restauratius i converses literàries.
PROJECTES I ACTIVITATS DESTACADES DEL CENTRE:
- Projecte de biblioteca escolar i de gust per la lectura.
- Estrategia Digital de Centre
- Xarxa de Competències Bàsiques
- Coordinació Llars Infants
- Cantània
- Grup de Coral
- Pla Català de l’Esport
- Piscina a Can Ricart ( C Inicial i 6è)
- Projecte Èxit
- Projecte Patrimonia’m
- Projectes d’acció Tutorial
ÀMBITS DE PARTICIPACIÓ I COL·LABORACIÓ:
- Participació en les activitats del Districte ( Mar de Jocs, Joc perdut, Jocs Florals,…)
- Coordinació amb els casals i entitats del barri.
- Coordinació amb escoles Bressol i Instituts de la zona
- Col·laboració amb el MUHBA en el projecte Patrimonia’m
- Col·laboració amb l ’Escola de Músics (Coral)
- Piscina Can Ricart a 1r, 2n i 6è
- Foment de la Participació de les famílies de l’escola (setmana cultural, xerrades, pas a l’ESO, …)
- Participació dels alumnes mitjançant les Assemblees de Delegats de Classe.
- Pla de Barris
- Acollida estades formatives
- Activitats extraescolars amb AECV i Pla de Barris.