Adaptació alumnat P3

E.Infantil : P3

L’inici de curs serà dijous 12 de setembre, els quatre primers dies (dijous, divendres, dilluns i dimarts) es realitzarà el període d’adaptació durant el qual dividirem els alumnes en dos grups

12 setembre i 16 de setembre 13 setembre i 17 setembre
ADNAN ALEIX
RAYAN CARLOTA
SERGIO OT
JESÚS POL
LAURA ARLET
ROC PEDRO
SOFIA URIEL
RACHID DAVID
INÈS KILIAN

Beques NEE

Benvolgudes famílies,

Ha estat publicada la Resolució  de la Secretaría de Estado de Educación, Formación Profesional y Universidades, per la qual es convoquen ajuts per l’alumnat amb necessitat específica de suport educatiu, curs 2019-2020.

Termini de presentació: fins el dia 26 de setembre de 2019.

Enllaç de Ministerio de Educación:

Artículo 9. Modelo de solicitud y documentación a presentar
1. Las solicitudes tanto de ayuda como de subsidio deberán cumplimentarse mediante el
formulario accesible por internet en la dirección www.educacionyfp.gob.es o a través de la sede
electrónica del Ministerio de Educación y Formación Profesional en la dirección

Treball interdisciplinari sobre la guerra civil

L’alumnat de 6è està treballant un projecte de la història del món contemporani de manera interdisciplinar: “La guerra civil espanyola”.
Hem gaudit de col·laboracions molt interessants, com la xerrada que ens va oferir el Sr. Joan Navais Icart. Doctorand d’Història Contemporània de la Universitat de Barcelona.
També hem fet un petit reconeixement i homenatge al Sr.Miquel Morera Darbra, barceloní nascut el 1920 i resident a Les Borges del Camp. Va formar part com a voluntari per acompanyar el seu pare en la columna de Macià-Companys al front de Terol amb 16 anys i com a integrant de l’anomenada Lleva del Biberó. És autor del llibre “Un noi al front”. Els alumnes de 6è li van realitzar una entrevista. Ha sigut un privilegi i una satisfacció comptar amb la seva presència. A més, s’han fet diferents sortides amb 5è i 6è, com la visita al Refugi antiaeri de la Patacada (Reus). Aquest refugi fou bastit durant la Guerra Civil per protegir la població de la zona dels atacs de l’aviació.
Hem visitat Corbera d’Ebre: Espais de la Batalla de l’Ebre (museu), un recorregut històric per un dels escenaris més determinants de la Guerra Civil Espanyola.
Hem visitat el Poble Vell de Corbera. Resta com a símbol mut de la tragèdia d’aquest conflicte.
I per últim visita de les Devees (La Fatarella) .El refugi que fou aixecat pels soldats que utilitzaren com a lloc de resguard. Al damunt s’hi pot veure part de la línia de trinxera.
Com ens va dir el Sr. Miquel Morera Darbra:
“Qui coneix el passat aprecia el present i mereix el futur”

Aquí us deixem una mostra de les activitats realitzades.

Fotos excursió Corbera

Fotos conferència

Fotos entrevista

Conferència

2a Jornada Projecte Pati

Aquest dissabte 23 de març ha estat un dia molt bonic de treball cooperatiu. Ens hem reunit famílies, alumnes i mestres al pati de l’escola per millorar l’espai de joc dels nostres infants. Ha estat un gran matí treballant per l’escola del poble.

MOLTES GRÀCIES a tots els que hi heu col·laborat: a les famílies i als mestres pel vostre treball durant tota la jornada, a l’AMPA per preparar un magnífic esmorzar per agafar forces, a l’Ajuntament per facilitar-nos el material necessari  i al Sergi Monné per les fotografies.

Rocabruna Escape Room

La setmana passada els alumnes de cicle superior van participar en un escape room en anglès a la biblioteca de l’escola.

Un grup de vampirs es va apoderar de l’escola i els alumnes de cinquè i sisè van ser els encarregats de fer-los fora. Els nens i nenes entraven en grups de 4 o 5 a la biblioteca i tenien 45 minuts per aconseguir trobar un conjur per fer fora els vampirs i escapar abans que s’acabés el temps. Per poder escapar, els alumnes havien de resoldre enigmes i desxifrar codis secrets.

Tots els grups van aconseguir el repte i van fer fora els vampirs per sempre. Enhorabona!!

Aquí podeu veure les fotografies