Projecte tàndem: Plàudite teatre

L’escola Provençana participa en el projecte “Fem tàndem: escola+cultura” amb Plàudite Teatre.

Es realitza al llarg de tot el curs i singularitza aquesta escola de L’Hospitalet a través del Teatre.

El projecte consisteix en desenvolupar l’activitat artística de Teatre a l’escola des de la tècnica de teatre de moviment i text, l’expressió corporal i oral, la compressió lectora, la creativitat i el muntatge.

Es treballa a partir de dos blocs:

• Posant èmfasis en el fet de l’escolta com eina de desenvolupament, creatiu, educatiu, empàtic.
  • Omplint de sentit aquesta paraula i el fet de l’escolta, convertit ara en eix vertebrador de l’expressió i la compressió d’un mateix, de l’altre i del que ens envolta.

El valor de l’escolta ens portarà el descobriment de l’altre, la pràctica de la qualitat escènica i l’empatia.

Els objectius d’aquest projecte són els següents:

• Apropar el teatre al centre com un nou llenguatge.
  • Oferir una eina artística-participativa a la comunitat educativa.
  • Apropar l’expressió teatral (cos, veu, actitud) des d’un punt de vista actiu i artístic.
  • Crear una xarxa entre la comunitat educativa.
  • Treballar continguts des d’una perspectiva innovadora i més engrescadora.
  • Aportar un nou llenguatge a la comunitat educativa.
  • Realitzar un projecte de fort impacte emocional i artístic que pugui ser motor de la descoberta de les arts i contribueixi a l’èxit educatiu i a la cohesió social.
  • Millorar els recursos expressius, aprendre a explicar, escoltar i a construir històries.
  • Experimentar noves formes de transmissió de coneixements més implicades amb l’entorn creatiu, que puguin ser útils en les formes d’ensenyament i aprenentatge.
  • El coneixement de les pròpies emocions i el reconeixement de les de l’altre.
  • La cooperació amb els altres per tal d’assolir objectius compartits.
  • L’enriquiment que suposa la cooperació amb els altres per tal d’assolir objectius compartits.
  • Gaudir de la bellesa de l’acte creatiu.