PARTICIPEM ALS PROBLEMES A L’ESPRINT

Des de fa uns anys, els nois i noies de cicle superior participen en una activitat organitzada per la FEEMCAT (Federació d’Entitats Matemàtiques de Catalunya), el Cesire/Creamat del Departament d’Educació i la SCM (Societat Catalana de Matemàtiques), que es diu “PROBLEMES A L’ESPRINT”.

Problemes a l’esprint és una activitat col·laborativa en la qual els nens i nenes de cicle superior es barregen i es distribueixen en grupets de 4 persones. Les mestres descarreguen de la pàgina web de l’activitat 10 problemes que els i les alumnes han de resoldre en el menor temps possible. Primer els nois i noies de cada grup han d’intentar buscar la solució de cada problema, i posteriorment, comenten els seus resultats amb els altres grups. Una vegada tenim totes les respostes, les pengem a la pàgina web.

Tot i que no vam ser de les escoles més ràpides en acabar, si que vam ser de les poques que van respondre correctament tots els problemes al primer intent.