5è: Setmana del 27 al 30 d’abril

Aquesta setmana és especial, el divendres és festiu i, a més, aquesta setmana podreu sortit una estoneta cada dia amb algun adult, però sempre respectant les indicacions recomanades. Però això és molt bona notícia!!

També us animem a què visiteu el blog , ja que hi trobareu les fotos que ens heu anat enviant relacionades amb la Diada de Sant Jordi.

I ara, us fem la llista de les tasques que us hem preparat per aquesta setmana (les que heu de retornar estan marcades amb ) Recordeu que si cliqueu al tic verd que hi ha al costat de l’activitat, ja anireu directament al Moodle, on podreu retornar les tasques.

• TASCA 1: CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA EN CONFINAMENT – L’Escola estava inscrita al Certamen de Lectura en Veu Alta amb l’alumnat de 6è, però es va suspendre com moltes altres activitats. Ara ens han informat que s’ha organitzat el Certamen en confinament: #acasallegimenveualta del 21 d’abril al 29 de maig. Nosaltres en hi hem apuntat com a Escola i hem ampliat la participació a tot l’alumnat de CM i CS. Per participar heu de seguir els passos que trobareu al document adjunt. Tots el vídeos que rebem, els publicarem al nostre compte d’Instagram. El 5 millors de cada Cicle seran penjats al canal de youtube de lectura en veu alta i  entre tots els centres educatius participants sortejaran 10 lots de llibres per al centre, que faran arribar quan s’acabi el confinament. També l’alumnat seleccionat rebrà   un diploma digital de l’organització.

Teniu temps per enviar-nos els vostres vídeos fins al 15 de maig, però abans, llegiu bé aques document:

Certamen Lectura en veu alta

• TASCA 2: A LES VOSTRES MANS –

La tasca que us proposem aquesta setmana podeu decidir fer-la en L. catalana o bé en L. castellana. Es tracta d’elaborar un cartell amb un lema. Feu- ne una foto i ens la feu arribar. Adjuntem pdf amb el procés  a seguir.

5è a_les_vostres_mans

• TASCA 3: REPTE MATEMÀTIC –

Aquesta setmana teniu una tasca de matemàtiques competencial. És un jeroglífic matemàtic.

jeroglific_matematic

• TASCA 4: CLOTHES DESCRIPTION – Us proposem que feu una petita descripció de la roba. Podeu vestir de roba de carrer, disfressar-vos… Podeu fer-vos una foto o bé escollir una imatge d’internet. El que preferiu. El que sí que heu de fer és adjuntar la foto o imatge que esteu descrivint. Aquesta és una activitat escrita. Al pdf trobareu diversos models que us ajudaran a fer-la.

5È_CLOTHES_DESCRIPTION_TEMPLATE_3rd_person

• TASCA 5: MINDFULNES – Exercici diari que afavoreix la concentració i la relaxació.

• TASCA 6: ED. MUSICAL:  L’Anna aquesta setmana us proposa elaborar un xilòfon musical. Si voleu, podeu enregistrar-vos en vídeo i enviar-lo per correu electrònic a aborrego@alfapinyana.cat o per telegram. L’Anna us penjarà al nostre compte d’Instagram.

• TASCA 7: ED. FÍSICA –  El Josep us proposa 3 reptes més. Recordeu que us podeu enregistrar fent els reptes i enviar-los al Josep a jsegues@alfapinyana.cat i els penjarem al nostre compte d’Instagram.

• TASCA 8: RELIGIÓ I VALORS – ESPERIT SOLIDARIPenseu en llocs on es poden realitzar accions d’ajuda a la comunitat (guarderies, centres cívics, casals, veïns de l’escala …) i una acció per realitzar a cada lloc amb la qual es pugui ajudar els altres.

Retalleu imatges d’accions solidàries de revistes, diaris, o bé les dibuixeu. Feu un mural amb cartolines, cartrons, folis … que tingui com a títol “MOSTREM UN ESPERIT SOLIDARI”, enganxeu les imatges, escriviu a sota l’acció solidària i ho decoreu al vostre gust.

Feu una foto i envieu-la al tutor o pengeu-la al Moodle.

Teniu 2 setmanes de temps. Data límit 8 de maig

• TASCA 9:  SETMANARI EL TRICICLE – Et recomanem la lectura de la revista El Tricicle, on trobaràs les noticies setmanals explicades especialment per a vosaltres:

Revista El Tricicle 24 d’abril

Especial castellà – anglès 24 d’abril

Per tant, heu de retornar les tasques 2, 3, 4 i 8  (La 8 teniu temps durant tota la setmana que ve).