Durant les setmanes de l’11 al 29 de maig de 2026, la integradora social de l’escola, la Laia, ha dut a terme un taller de prevenció d’abusos adreçat a tot l’alumnat de Primària, des de 1r fins a 6è.
L’objectiu principal d’aquestes sessions ha estat treballar la consciència corporal, les emocions, el respecte pels límits personals i la importància de saber identificar situacions inadequades, sempre adaptant els continguts a l’edat dels infants.
Per als cursos de 1r a 3r, s’ha treballat el conte La bicicleta de la Lola, a partir del qual els nens i nenes han pogut reflexionar sobre els seus sentiments, els límits personals i la importància de demanar ajuda quan alguna situació els fa sentir incòmodes.
Amb l’alumnat de 4t a 6è, s’ha utilitzat el recurs El grito de Estela, que ha permès aprofundir en conceptes com la protecció personal, la confiança i la identificació de situacions de risc.
Les sessions s’han desenvolupat mitjançant activitats dinàmiques, jocs, converses i propostes participatives molt variades, afavorint un ambient de confiança i respecte on els infants han pogut expressar-se lliurement i aprendre d’una manera propera i significativa.
Des de l’escola valorem molt positivament aquest tipus de tallers, ja que contribueixen al benestar emocional dels infants i proporcionen eines importants per al seu desenvolupament personal i social.

