Riera de Muntanyola

El dia 23 de Maig del 2016, els alumnes de cicle superior acompanyats per l’Albert i l’Irma, vam fer una sortida amb bicicleta fins a la riera de Muntanyola per finalitzar el projecte rius que vam començar el primer trimestre.

Un cop allà, vam esmorzar i al cap d’una estona ens vam dividir en quatre grups, un de 2 nens i tres de 4 nens/es. A cada grup ens van donar un dossier que havíem de completar,  una cinta mètrica, un tap de suro, un bolígraf i una safata de color blanc. Vam començar el dossier i a investigar els animals de la riera. A la 13h   l’Albert ens va portar a un altre lloc on també hi havia la mateixa riera però en un altre tram, allà és on vam dinar. Després de dinar ens vam dividir en dos grups, un grup se’n va anar a fer trial amb l’Albert i l’altre se’n va anar a explorar la riera a fons.

Un cop endinsades a la riera, d’una en una, les nenes van caure a l’aigua i es van mullar, però el més divertit era que l’Irma ens va fer posar els cascs de bicicleta perquè no portàvem gorres, també va servir perquè no ens féssim mal quan caiguéssim.

Quan els nens de trial i l’Albert  van tornar, tots vam agafar les bicicletes i vam anar per un camí fins a Santa Eulàlia i vam tornar al nostre tram de riera per analitzar l’aigua (el PH, l’oxigen i els nitrats). A part d’això, també vam  mirar la vegetació i animals. De PH n’hi havia 7 unitats, d’oxigen dissolt 4 mg/l i de nitrats 0 mg/l, i així vam finalitzar l’excursió.

Després els nostres pares i mares ens van venir a buscar a la riera amb cotxe.

Alumnes de cicle superior

Veure fotografies!