COSES QUE ENS EMOCIONEN DEL DIA A DIA

Tots els grups de l’escola ens agarda emocionra-nos i fer coses tots junts.

L’ESTONA DE PADRINS ÉS UN MOMENT MÀGIC I DE LECTURA CONJUNTA QUE VAM ENCETAR AMB UNA INAUGURACIÓ DE PRIMERA.

GAUDIM DE LES ACTIVITATS DE COHESIÓ GRUPAL  ON TOTHOM ÉS NECESSARI PER ACABAR EL JOC.

LES ESTONES DE RELAXACIÓ SÓN IMPRESCINDIBLES PER LA TORNADA A LA CALMA.

 

COM T’AGRADARIA QUE FOS EL PLANETA TERRA?

EMERGÈNCIA CLIMÀTICA
Al llarg d’aquesta setmana els diferents grups de l’escola han reflexionat en relació al nostre món i sobre els canvis que s’hi estan produint en els darrers anys, de fet, aquest serà el tema principal dels projectes d’aquest trimestre. Podeu veure algun vídeo a… Llegeix més»

VÍDEOS INTERESSANTS PER REFLEXIONAR

El grup de Cicle Superior hem començat a parlar sobre el projecte d’aquest 1r trimestre. Sabem que el tema ha de girar al voltant de la pregunta “En quin món volem viure?”. Per començar hem visualitzat 2 vídeos que ens han fet reflexionar sobre el que els humans estem fent al nostre planeta.

Tenim ganes de compartir-los amb vosaltres.  A veure què us semblen.

Alumnes de Cicle Superior

 

PRIMERS DIES A CICLE SUPERIOR

Aquests primers dies els i les alumnes de Cicle Superior hem estat fent diferents activitats de posada a punt de l’aula i l’escola. Mica en mica  anem omplint, decorant, repintant, endreçant i organitzant els diferents espais.  També hem tingut temps per fer-nos la foto de grup i per fer alguna activitat d’educació emocional.

Hem creat un racó a l’aula on hi guardem els pots de la felicitat. L’objectiu d’aquest pot és recollir diferents moments de felicitat o coses que ens fan feliç.

Us deixem un recull de fotos amb tot el que hem anat fent. Fixeu-vos amb el confeti que vam tirar per celebrar els primers moments de felicitat que vam guardar al pot!

 

         

ESTRENEM EL TALLER DE MATES AMB EL CONTE EL SENYOR SOL I LA SENYORA ERIÇÓ

A TRAVÉS DELS CONTES ENS ENDINSEM EN UN MÓN MÀGIC D’HISTÒRIES INCREÏBLES. ENS PERMETEN DEIXAR VOLAR LA IMAGINACIÓ DE CADA UN DE NOSALTRES I CREAR ESPAIS I PERSONATGES SOVINT IMAGINARIS. ELS CONTES ENS FACILITEN LA LECTURA D’IMATGES I  TAMBÉ ENS APORTEN UN GRAN NOMBRE DE PARAULES NOVES QUE ANEM INCORPORANT AL NOSTRE VOCABULARI GAIREBÉ SENSE ADONAR-NOS-EN.

AVUI HEM APROFITAT EL CONTE PER INTRODUIR-NOS EN EL LLENGUATGE MATEMÀTIC A PARTIR DE FIGURES GEOMÈTRIQUES I LA SEVA DISTRIBUCIÓ A L’ESPAI. HEM FET SERVIR EL JOC DEL GEOMOSAIC PER CONSTRUIR ELS NOSTRES SOLS. N’HI HA QUE DE SEGUIDA S’HAN POSAT MANS A L’OBRA I D’ALTRES QUE HAN COMENÇAT IMITANT A ALGUN DELS SEUS COMPANYS PERÒ DE SEGUIDA S’HI HAN ENGRESCAT I HAN CREAT LLIURAMENT. TOT SEGUIT N’HEM FET UNA EXPOSICIÓ AL VESTÍBUL DE L’ENTRADA.  HO VOLEU VEURE? DONCS FEU-HI UN COP D’ULL.

 

ELS PETITS COL·LABOREM A POSAR A PUNT LA CUINETA DEL PATI

AVUI AL MATÍ TOTS ELS NENS I NENES DE L’ESCOLA HEM POSAT EL NOSTRE GRANET DE SORRA EN LES TASQUES DE NETEJA I CONDICIONAMENT DE LA CUINETA DEL PATI QUE LES FAMÍLIES ENS VAN CONSTRUIR EL CURS PASSAT.

A NOSALTRES ENS HA TOCAT SER ELS PRIMERS I QUINA SORPRESA ENS HEM EMPORTAT QUAN L’HEM VIST AQUEST MATÍ TOTA DESORDENADA I PLENA DE FANG.

HEM COMENÇAT TRAIENT TOTS ELS ESTRIS DE CUINA I DEIXANT-LOS EN UN RACÓ, TOT SEGUIT AMB ESCOMBRES HEM ANAT TRAIENT FULLES, FANG SEC I TAMBÉ ALGUNES TERANYINES QUE S’HAN FET AL LLARG D’AQUESTS DIES DE VACANCES I HO HEM RECOLLIT TOT AMB LES PALES.

HO HEM DEIXAT A PUNT PERQUÈ LA RESTA DE COMPANYS DE L’ESCOLA HI VINGUIN A FER LA SEVA FEINA: NETEJAR ELS ESTRIS DE LA CUINETA AMB AIGUA, FREGAR AMB PAPER DE VIDRE EL MOBILIARI DE FUSTA I VERNISSAR-LO.

ÉS UN DELS ESPAIS PREFERITS DE JOC AL PATI I ÉS IMPORTANT QUE ENTRE TOTS LA MANTINGUEM CUIDADA I ORDENADA PER PODER-NE GAUDIR.

 

 

JA TORNEM A SER AQUÍ!

El dilluns 2 de setembre les mestres de l’escola hem tornat amb les piles carregades per començar a preparar el curs 2019-2020. En tenim moltes ganes i estem molt il·lusionades! 

A la majoria ja ens coneixeu: la Mar, l’Irma, la Clara, la Bet Solà, la Bet Suárez i la Maria. Aquest curs donem la benvinguda a la Laura!

Sabem que en teniu moltes ganes, per això us deixem com ens organitzarem aquest curs i les tutories.

  • La Mar i l’Irma a l’equip directiu amb ganes i valentia! També faran l’anglès a educació infantil i cicle inicial i l’educació física respectivament
  • La Clara amb la música i alguns reforços
  • La Bet Solà, la tutora dels més petits de l’escola, els nens i nenes d’educació infantil
  • La Bet Suárez, la tutora de cicle inicial
  • La Laura, la tutora de cicle mitjà i també farà l’anglès del seu grup i de cicle superior
  • La Maria, la tutora de cicle superior

Ens retrobem tots el dijous 12 de setembre!

Serà un gran curs! 

 

CREEM UNA PÀGINA WEB PER PROMOCIONAR EL POBLE

Aquest 3r trimestre el grup dels grans hem realitzat un projecte que ens ha engrescat molt. L’objectiu ha sigut crear una pàgina web per donar informació sobre diferents elements del patrimoni del poble: l’Església de Sant Quirze i Santa Julita de Muntanyola, l’Ajuntament, la Creu de la Miranda i el Castell de Múnter i el Castell de Muntanyola.

Hem creat les pàgines web amb una aplicació del google, el google sites.

Us deixem els enllaços perquè pogueu veure el resultat final. A nosaltres ens agraden molt!

Església de Muntanyola

Castell de Múnter i de Muntanyola

Creu de la Miranda

Ajuntament de Muntanyola

9 mesos; 39 setmanes; 175 dies

Aquest és el temps que ha passat des de que vam començar l’aventura d’aquest curs (ja ens perdonareu si ens hem descomptat). Com qui no vol la cosa ha arribat l’estiu (tota cuca viu) i el dia després del solstici d’estiu hem celebrat un altre curs a l’escola, un altre any totes plegades. Ha estat intens, ple d’emocions i aprenentatges per tothom.

Hem plorat i rigut, ens hem enfadat i abraçat. Hem explorat la matèria i ens hem endinsat en el cos humà. Hem viatjat pel territori per saber com és el país en el que vivim i ens hem fixat en el nostre poble. Hem mirat de prop com es comporten alguns insectes i què fa l’aigua si la refredem o escalfem. Hem fet de fusters, electricistes, il·lustradors, astrònoms, científics i informàtics. Actrius, actors, productors, dissenyadors, constructors, programadors, músics… i tot en 9 mesos; 39 setmanes; 175 dies.

Hem sortit a passejar pel poble, però també per ciutats catalanes. Hem dormit fora de casa i també hem ballat a la discoteca. Ens hem disfressat i hem celebrat Sant Jordi. Ens han explicat les vides del passat, però també d’un present que de vegades és trist. Hem conegut gent d’altres països per vídeo i del nostre per carta. Ens han visitat grangers, infermeres, arqueòlegs, historiadores o policies. Hem vist créixer un hort i com es feia un fòssil. Hem fet pastissos i ens els hem menjat. Hem remodelat un pati sencer entre totes i tots, per totes i tots, perquè plegats fem l’escola i som més forts quan ho fem juntes. I això que només teníem 9 mesos; 39 setmanes; 175 dies.

I per celebrar tot això vam fer una festa que va ser genial de principi a fi. No hi va faltar de res i va ser una gran forma de concloure l’any. Una festa amb música, teatre, aigua, danses i sorpreses. I la cirereta del pastís, amb totes les activitats que va organitzar l’AMPA, ho van arrodonir tot. Tot a l’alçada del  moment.

L’alumnat de sisè va rebre l’homenatge que es mereixia.. A vosaltres, dir-vos que ja sou part de la història d’aquesta escola, que heu deixat petjada i sempre sereu recordats. Ara comença una nova etapa molt emocionant, amb nous reptes que us obligaran a donar el millor de vosaltres. Feu-ho, gaudiu i exprimiu cada moment al màxim.

A les mestres només ens queda donar-vos les gràcies per ensenyar-nos cada dia, per fer-nos créixer i anar més enllà. Perquè vosaltres, nenes i nens, sou l’espurna de l’escola, el que li dóna vida i sentit a tot plegat. Carregeu bé les energies i gaudiu de l’estiu. Ens retrobarem el setembre a punt per començar de nou.

Abraçades per tothom.

UNA MÀ DE CONTES

EL 3r TRIMESTRE, UN DELS TALLERS INTERCICLES QUE HEM FET ALGUNS MITJANS I GRANS DE L’ESCOLA S’HA INSPIRAT EN EL PROGRAMA DE TELEVISIÓ “Una mà de contes”.

EN PRIMER LLOC HEM CREAT O ADAPTAT UN POEMA/CONTE.  DESPRÉS N’HEM CREAT LES IL·LUSTRACIONS QUE ENS HEM ANAT IMAGINANT, FENT SERVIR DIFERENTS MATERIALS i TÈCNIQUES PLÀSTIQUES. UN COP ASSAJAT UNA MICA, HO HEM GRAVAT AMB UNA TAULETA COM SI FOS UNA PEL·LÍCULA. DESPRÉS HO HEM EDITAT AMB EL PROGRAMA “Movie maker” i FINALMENT HI HEM AFEGIT LA NARRACIÓ, GRAVANT EL SO DE LA NOSTRA VEU.

ESPEREM QUE GAUDIU D’AQUESTES PETITES

                                                 (PERÒ MOOOOOOLT GRANS)

                                                                    OBRES D’ART!

                                     Cliqueu AQUÍ per a veure els vídeos!

 

 

 

VIATGE FINAL D’ETAPA A LLORET DE MAR

Els nens i nenes de 6è i els mestres acompanyants recordarem per sempre aquests 2 dies a Lloret de Mar: intensos, emocionants, divertits, cansats, il·lusionats,… Tots hem gaudit de dos dies fent un munt de coses: pujar i baixar sense parar a totes les atraccions de Waterworld, escollir els àpats que volíem fer i on voliem menjar tenint en compte el pressupost, orientar-nos per Lloret de Mar per poder arribar a l’hotel, fer una llista amb les pizzes que voliem per sopar, rentar i recollir els plats, deixar anar l’adrenalina al Paintball i controlar el temps per no perdre l’autobús cap a Girona.

Tot això ha sigut el punt final d’un projecte que iniciavem el mes de novembre pensant com ens ho podiem fer per recollir diners.

Diuen que una imatge val més que mil paraules, doncs aquestes imatges parlen per sí soles!

Moltes gràcies a tothom que , d’una manera o altra, ha col·laborat amb aquest viatge: famílies, alumnes, mestres, AMPA! Sense vosaltres no hagués sigut possible!

 

 

VISITA GUIADA A L’ESGLÉSIA DE MUNTANYOLA

Aquest 3r trimestre el grup dels grans hem iniciat un projecte que ens té molt engrescats. L’objectiu és crear una pàgina web per donar informació sobre diferents elements del patrimoni del poble: l’Església de Sant Quirze i Santa Julita de Muntanyola, l’Ajuntament, la Creu de la Miranda i el Castell de Múnter i el Castell de Muntanyola.

El passat dimecres vam fer una visita a l’Església. L’agutzil del poble, en Miquel, ens va fer una visita guiada per l’església i ens va donar un munt d’informació molt interessant sobre història, art, llatí i religió.

Moltes gràcies Miquel per dedicar-nos una estona a explicar-nos tantes coses interessants. Ens va agradar molt i vam aprendre un munt de coses noves!

Clicant a la imatge podreu veure més fotografies

SORTIDA PRIMAVERA PROJECTE RIUS

El passat dijous 16 de maig, els alumnes del grup dels grans vam fer la Sortida de Primavera del Projecte Rius. 

Com ja és costum a la sortida de la primavera, vam anar fins a la Riera de Muntanyola amb bicicleta parant per esmorzar a les Costes Males on vam jugar, pujar i baixar i tirar fotografies. L’anada amb bicicleta va ser molt divertida perquè hi havia moltes baixades. El trajecte va estar ple d’anècdotes perquè va haver-hi alguns petits accidents que vam poder solucionar.

Un cop vam arribar a la Riera, ens vam dividir per grups i vam començar l’inspecció del nostre tram: estat del bosc de ribera, l’habitat fluvial i anàlisi dels macroinvertebrats. Va ser molt divertit la part de buscar els macroinvertrebrats perquè ens agrada agafar bestioles del riu i veure quins són.

Després de dinar ens vam poder ficar a l’aigua i estava molt freda, alguns companys van caure a l’aigua i algú va perdre la xancleta!. També vam veure dos ànecs de coll verd.

No ens va agradar que hi haguéssin  moltes erugues de boix.

És important fer aquestes sortides perquè pots aprendre moltes coses sobre el riu i així col·laborem amb l’Associació Hàbitats amb el control de qualitat dels rius de Catalunya.

Ens va agradar molt fer aquesta sortida!

Alumnes del grup dels grans

                                           Si voleu veure tot el que vam fer cliqueu sobre la imatge

 

 

 

SENTIMENTS I EMOCIONS

Ajudem als alumnes a trobar diferents paraules per expressar els seus sentiments i les seves emocions. Prendre consciència de les pròpies emocions i posar-li un nom, vol dir adonar-nos del que sentim i del que senten els altres.

Per poder fer això hem recollit un llistat de paraules sobre diferents emocions i sentiments i  n’hem anat parlant: què vol dir?, és positiu o negatiu?, poseu algun exemple, us heu sentit mai així?,…

Després les escrivim totes per penjar-les a la classe i anar-les recordant.