“Mar de capses, mar de vides”

Cada vida és un contenidor que anem omplint amb experiències i aprenentatges que condicionen les maneres que tenim de relacionar-nos amb les persones i el medi. Aquesta instal·lació col·lectiva reivindica la necessitat del respecte a la vida, de totes les vides, com a base fonamental per a la construcció de Pau.

El nostre alumnat de 6è ha participat, junt amb altres centres escolars de la ciutat, en aquest gran projecte on els i les artistes han realitzat un treball de reflexió sobre la idea de “contenidor d’experiències” i sobre la situació de les persones que viuen en zones de conflicte, des de l’empatia i visualitzant què pot estar passant fora i dins d’elles. Finalment, han representat des de l’abstracció les idees i emocions relacionades amb l’experiència i les vides d’aquestes persones. Així, aquest mar de capses, aquest mar de vides, ens connecta amb la vulneració dels drets fonamentals d’aquestes persones en contextos de conflicte i amb la necessitat de defensar la vida i el respecte cap a elles per avançar en processos de construcció de Pau.

Aquest taller tenia com a objectiu la promoció dels Drets Humans, la Pau i la no-violència impulsat per l’Ajuntament de Rubí en col·laboració amb l’Associació Creart per a celebrar i conmemorar el Dia Escolar de la Noviolència i la Pau (DENIP).

El resultat d’aquesta experiència artística és una obra col·lectiva concebuda com una peça coral formada per diferents sensibilitats i maneres de veure i sentir. És fruit d’un procés creatiu de tres fases: una primera de reflexió i empatia, una segona de conceptualització i disseny, i una fase final de construcció. Usant el llenguatge dels materials, cada artista ha elaborat el seu propi disseny intentant donar forma a emocions, idees i discursos.

La instal·lació estarà oberta al públic general i a les famílies:

Dimarts 30 de gener de 12.30 a 18 h

Divendres 2 de febrer de 16.30 h a 19 h

Dissabte 3 de febrer de 10.30 h a 13.30 h

Aquí us deixem unes fotos de l’activitat.