Gestió de possibles casos Covid19

Si els símptomes apareixen dins del centre educatiu

Des del centre, si és el vostre fill/a, se us trucarà perquè el/la vingueu a buscar i us hi poseu en contacte, al més aviat possible, amb el vostre CAP. Si els símptomes són greus, des del centre trucaran al 061 i us avisaran.

Si els símptomes apareixen fora del centre educatiu

Heu de contactar amb el CAP de referència -o CUAP si és fora de l’horari d’aquest-. Si visiteu un servei mèdic privat la recollida de contactes no es pot fer en el moment de la sospita clínica. És el professional sanitari qui haurà d’alertar el servei de vigilància epidemiològica territorial de referència quan es constati el resultat positiu. En qualsevol cas, si hi ha sospita de COVID-19 a l’alumne/a o docent se li fa una prova PCR al més aviat possible.

Què cal fer mentre s’esperen els resultats de la prova?

Fins que s’obtinguin els resultats de la prova, l’alumne/a o docent ha de fer l’aïllament domiciliari. També han de quedar-se a casa els germans escolars o convivents que treballin en un centre educatiu. (Si ja hi ha una resolució del SVE cal seguir les seves indicacions).

La resta de convivents que no treballin o estudiïn en un centre escolar, no han de fer un aïllament preventiu i poden anar a treballar prenent les mesures adequades.

El grup de convivència estable no ha de fer aïllament preventiu mentre s’estigui a l’espera del resultat de la prova. Tampoc els familiars amb qui convisquin els membres del grup (inclosos els germans).

Recordeu:

• Si es tenen símptomes NO porteu l’alumnat ni vingueu al centre escolar!
  • El vostre telèfon sempre ha d’estar operatiu perquè hi ha dades que l’escola i el Servei de Vigilància Epidemiològica necessiten saber de primera mà!
  • Penseu en la vostra salut i en la dels altres!!!

La direcció

*https://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/ciutadania/salut-escola/informacio-per-a-families/