Dades de salut al Departament d’Educació

Benvolgudes famílies,

Amb l’objectiu de seguir treballant pel programa d’atenció a l’alumnat amb necessitats especials de salut als centres educatius en coordinació amb el Departament de Salut, el Departament d’Educació necessita actualitzar les dades dels centres educatius d’acord amb l’actual preinscripció, i conèixer els i les alumnes amb complexitats de salut que hi ha a les aules perquè des de Salut puguin intervenir amb més intensitat a partir del proper curs 21-22.

Per aquest motiu a les escoles hem d’omplir un formulari amb les dades de l’alumnat amb necessitats especials de salut.

Aquest formulari ens permetrà disposar de les dades i l’autorització necessària per ajustar la intervenció coordinada amb Salut i s’ha d’omplir un per a cada alumne/a amb complexitat de salut i només per a l’alumnat amb complexitat de salut.

La classificació de les complexitats de salut és la següent:

• Grup A: Situació de morbimortalitat (malaltia o problema de salut major) amb una afectació significativa, important o greu i/o Pacients Crònics Complexes (PCC) o bé de Malaltia Crònica Avançada (MACA) segons la definició del protocol de cronicitat corresponent. Per exemple infants amb asma o cardiopaties.
  • Grup B: Epilèpsia refractària.
  • Grup C: Al·lèrgia amb possible necessitat de dispensació d’epinefrina.
  • Grup D: Administració insulina (inclòs bomba).
  • Grup E: Dependència tecnològica vital o funcional (la vida del pacient depèn del dispositiu). Exemples: sonda vesical, ventilació no invasiva, infusió contínua de fàrmac amb bomba intratecal, nutrició parenteral domiciliària, ostomia o gastrostomia (botó gàstric). *No es consideren els alumnes amb dispositius que no requereixen atenció sanitària, com per exemple audiòfons.
  • Grup F: Infant amb traqueostomia.

Us adjuntem, també, l’autorització que la família de l’alumnat amb necessitats de salut ha d’emplenar. Aquesta autorització confirma que la família està d’acord en compartir dades amb el Departament de Salut i l’escola custodiarem a l’expedient de l’alumne/a.

Aquesta autorització l’haureu de lliurar a la consergeria de l’escola els dies 15 i 16 de juliol de 2021 de 9:00h a 13:00h. Si no podeu omplir-la i imprimir-la, a consergeria se us facilitarà una còpia perquè la pugueu omplir in situ. Si preferiu omplir-la i enviar-la per correu electrònic podeu fer-ho al següent: a8034060@mcvrubi.cat.

AUTORITZACIÓ

Finalment, i un cop enviat el formulari, la direcció del centre ja ens podrem posar en contacte amb el CAP de referència durant aquest mes de juliol per la coordinació de cada cas.

Ben cordialment,

La direcció