LA TARDOR A MÚSICA (CICLE INICIAL)

Hola, famílies de cicle inicial!

La tardor també ha arribat a les classes de música! És per això que els alumnes de 1r i 2n hem seguit la nostra primera partitura, hem fet ús del nostre primer musicograma!! L’eina del musicograma ens permet escoltar activament la música, ja que seguim amb el nostre propi dit com avancen les melodies musicals. Aquest fet ens ajuda a entendre què estem escoltant, a entrenar el nostre sentit de l’oïda i a diferenciar molt més fàcilment les parts que formen una obra musical a través de formes o imatges característiques, en aquest cas, elements de la tardor. Després de seguir el musicograma, hem vinculat cada element de la tardor del musicograma (fulles, bolets, castanyes i núvols de pluja) a un instrument musical! Quan ens situàvem a les fulles, havíem de fer sonar els ous d’arròs (shakers), quan ens trobàvem els bolets sonaven les caixes xineses, quan ens situàvem a les castanyes sonaven els cascavells i, per últim, quan ens col·locàvem als núvols de pluja sonaven els claus. Hem hagut d’estar molt concentrats i concentrades, però ho hem fet d’allò més bé!!

A banda d’això, en les sessions de música anem descobrint instruments a poc a poc, com es diuen, com sonen, com es toquen, entre d’altres. També, hem començat a cantar cançons, que hem descobert que ens agrada molt, així que estigueu ben atents i atentes perquè ho anirem compartint amb vosaltres!

De moment, us enllaço l’obra musical La tardor (Antonio Vivaldi) (del minut 0:00 al minut 1:05) per tal que la pugueu escoltar amb les vostres famílies i, quan tingueu el musicograma a les vostres mans, ensenyar a seguir aquesta meravellosa partitura!!!

Dit això, podeu gaudir de les fotos al següent article protegit amb contrasenya! A gaudir de la música, una abraçada!!