Lleó i Cucut. Carnaval dels animals. (Música I3)

Hola, famílies!

Els infants del Petit Tipi hem començat un nou projecte a música, EL CARNAVAL DELS ANIMALS! En aquestes sessions musicals ens transformarem en diversos animals seguint les seves característiques i experimentarem amb instruments musicals i objectes sensorials les obres més destacades de Camille Saint-Saëns, l’autor que va compondre el famós conjunt d’obres musicals titulat El Carnaval dels Animals.

En aquesta primera sessió, ens hem convertit en LLEONS I LLEONES per treballar el moviment i l’expressió corporal ocupant tot l’espai possible de l’aula per desplaçar-nos com uns animals ferotges, seguint la música i reaccionant als canvis de sons i intensitats en la melodia. L’obra en qüestió s’anomena Introducció i Marxa Reial del Lleó.

• Hem tocat algunes parts del nostre cos per transformar-nos en lleons i lleones: ens hem posat urpes, pèls en tot el cos, bigotis al nas, una cua al darrere, més pèl al voltant del cap…
  • Hem caminat lent i a quatre potes seguint la pulsació de l’obra fent passes fortes i amples. L’instrument que ens ha acompanyat ha estat el pandero.
  • Hem rugit i hem tret les nostres urpes quan hem escoltat la pandereta.

En el segon animal que ens hem convertit ha estat el CUCUT, hem explicat que es tracta d’un tipus d’ocell que canta d’una manera peculiar. Hem imitat els sons dels cucuts i hem escoltat l’obra El Cucut al fons del bosc. En aquesta activitat hem treballat la reacció so-moviment. Hem distribuït per l’aula diversos cèrcols de colors i ens hem ficat a la caseta del cucut (dins dels cèrcols) cada cop que hem escoltat el cant del Cucut. Quan no l’escoltàvem, hem dansat per l’espai lliurement com si fossin ocells, representant així el suau moviment del vol de l’ocell.

Ens ho hem passat d’allò més bé! Continuarem! Com ens agrada transformar-nos!!

Podeu gaudir de les fotos i els vídeos al següent article amb contrasenya. A seguir gaudint de la música!