NÚMEROS, LLETRES I… MOLT MÉS!

Benvinguts una setmana més a la Caseta de l’arbre. Aquesta setmana hem tingut propostes molt entretingudes i ens ho hem passat molt bé. A la taula de lecto teníem unes targetes de color blau  i havíem de posar la lletra que faltava. Algunes d’aquestes lletres estaven al principi i altres al mig (aquestes ens ha costat una mica més, però quan ens concentrem molt ho aconseguim). També teníem altres targetes de color verd on sortia un dibuix i havíem de buscar la paraula correcte. Teníem molt present, sobretot, la primera lletra i així anàvem més segurs al buscar la paraula. Al acabar donàvem la volta a la targeta per comprovar que, la que hem escollit, era la correcta.

A mates hem fet moltes sumes i , a la vegada, hem estat repassant la seva grafia. Cada vegada ens mostrem més segurs amb les sumes i ho demostrem amb aquestes activitats. La Cristina ens ha deixat uns pius de colors per si els necessitàvem al fer les sumes, encara que gairebé no els hem utilitzat.

A la proposta d’art hem tingut la sort de treballar un poema, però no un poema qualsevol, sino el NOSTRE POEMA. La setmana passada vam donar moltes idees de totes les coses boniques i les que més ens agrada de la nostra escola (que són moltes) i buscar paraules que rimessin entre elles. Ens ha quedat un poema preciós i ens encanta. Havien de posar unes paraules a sota del dibuix corresponent  i desprès pintar els dibuixos del nostre poema. Ens agrada tant que el tenim penjat a la classe.

A natura hem jugat amb uns puzles on la part de sota sortia l’esquelet de diferents insectes i animals i a sobre havíem de posar les peces correctes. Ho han fet molt bé, cada dia anaven més ràpid i ens agrada molt totes les coses que fem relacionades amb els animals.

A la taula de transvasaments ens ho hem passat genial jugant amb farina i diferents elements per comprovar si passaven per diferents coladors. Tot i que la Cristina ens ha demanat que no fiquéssim molt les mans per no acabar blancs, en algun moment no ho hem pogut evitar, ens agrada molt les activitats amb farina.

Per acabar, a construccions hem fet diferents escenaris amb unes peces molt grans de fusta en forma de números. Intentem fer construccions molt diferents, encara que el que més ens agrada és fer torres altes amb totes les peces.

Com cada setmana, al mercat, hem fet pícnics i hem endreçat tots els aliments que tenim i amb el LEGO hem continuat creant nous espais i nous elements.

Aquesta setmana hem aprofitat el bon temps (encara que desprès ha canviat una mica) per fer la psico a fora i hem aprofitat un espai del pati dels grans. Ens encanta anar allà perquè podem córrer molt, podem jugar amb les pilotes, pujar a sobre i fer rodar les pilotes grans i jugar amb els aros i les xanques. Tot i que ens agrada molt les robes i les peces grans de psico, de vegades, preferim estar al pati dels grans i aprofitar les estones en que fa bon temps.

També hem tornat a l’hort per veure com continuen les plantes, els arbres… cada vegada els arbres tenen més flors i més fruits, les plantes es fan més grans i el que es va plantant va creixent. Ens encanta veure tots els canvis i, estem segurs, que després de setmana santa els notarem molt més. A més, aquesta setmana, hem tingut la sort de trobar-nos a la Paqui que estava plantant unes patates. D’aquí un temps veurem com van sortint i creixent.

Per acabar, a plàstica, hem fet dues activitats de la Yayoi Kusama per finalitzar aquesta artista que ens ha encantat. En la primera, ens hem inspirat en una obra seva on pintava uns elements que ens semblava bolets, i l’hem pintat amb… taps de suro. Hem omplert el bolet de colors i, si algú volia, podia guarnir-ho una mica més amb puntets fets amb bastonets de les oïdes. Per acabar, teniem un dibuix on sortia la Yayoi i tot el seu voltant ple de cercles i els hem pintat tots de color vermell. A la classe tenim una foto de la Yayoi amb algunes de les seves obres i hem vist que li agradava tant el color vermell que se’l va posar al cabell, així que, si voliem, li podiem pintar el cabell del mateix color. Aquesta activitat no l’hem fet ni amb bastonets de les oïdes ni amb taps de suro, sino que hem pintat amb els dits!

Gaudiu molt del cap de setmana que ja queda molt poc d’aquest segon trimestre.