SIERPINSKI CARPET PROJECT

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Els i les alumnes de Cicle Mitjà de la nostra escola, tercer i quart, participen en el projecte de la construcció de la catifa de Sierpinski més grossa del món, construïda per milers de criatures.

Objectius:
1. Presentar el concepte de fractal a través d’un exemple clàssic com ho és la catifa de Sierpinski.
(Els fractals són objectes matemàtics l’estructura bàsica dels quals és repeteix a diferents mides. L’interès per ells va créixer a la dècada dels 50 amb la introducció dels ordinadors. I Sierpinski va ser un matemàtic polonès creador de fractals).
2. Familiaritzar l’alumnat amb la seva construcció, basada en la autosimilitud.
3. Desenvolupar la feina visual i manual.
4. Potenciar el treball cooperatiu i la interdependència positiva, com a forma d’aconseguir una construcció de mida important.

Cada centre participant construeix la 4a iteració amb 64 alumnes.

….Iteració 1…….Iteració 2………Iteració 3…….. Iteració 4…….. Iteració 5 ….

A cada pas, el nombre de quadrats es veu multiplicat per 8 i, en canvi, el costat dels mateixos és 1/3 de l’anterior.

Aquesta és l’aportació de la nostra escola a la catifa:

La 5a iteració es munta amb la cooperació de 8 centres.
La 6a iteració, formada per 64 catifes, es munta amb la col•laboració de 4.096 alumnes, 64 centres.
Per acabar, la 7a iteració requerirà la participació de 32.768 alumnes de 512 centres.
Aquestes catifes es munten a Espanya, Sèrbia, Turquia, Romania, Alemanya i Polònia.

Aquesta catifa es muntarà a la ciutat d’Almeria el 13 de maig de 2016, coincidint amb el centenari de la catifa de Sierpinski.

El Projecte Catifa de Sierpinski es presentarà al 13è Congrés Internacional d’Educació Matemàtica, que es celebrarà a Hamburg entre el 24 i el 31 de juliol de 2016.

Podeu consultar aquests esdeveniments a Facebook, e-Twinning o Google +.

Aquí us deixem algunes fotografies del procés.

El dimarts 15 de març, una representació de la nostra escola va anar a la escola Gabrielistes, assistint a l’acte del projecte, la nostra catifa era una seixanta-quatreava part de la catifa que havien montat al poliesportiu de l’escola.

Aquí teniu l’enllaç al reportatge de viladecans tv: