PRIMERA NEVADA A LA COVA!!

Hola, holita famílies i habitants de la cova!!

Ufff quina setmana més emocionant… i es que ha NEVAAAATTTTTT, el dilluns quan vam arribar a l’escola, vam trobar tot un paisatge de pel·lícula de Narnia, ple de muntanyes nevades i sobretot molta emoció i somriures d’alegria!!! Tota la muntanya de Sant Ramon estava vestida de blanc!! La Chloe ens va portar una mica d’aquesta màgia a la sala de cova, però ràpidament es va fondre, encara que ens va donar temps a tocar-la i gaudir d’aquesta nova experiència!! ufff aquest record anirà segur a la nostra motxilla de moments especials i màgics!!

Desprès d’aquesta emoció tan gegant us explicarem les propostes molones de la setmana de la neu!!

  • Taula del mirall: hem estat fent suc amb les llimones del nostre hort…. i aquest divendres hem acabat d’enllestir aquest meravellós suc de llimona i hem estat fent un tastet a la cova, umm es ha quedat de premi masterxeff!!
  • Taula de nombres: continuem treballant continguts matemàtics i aquesta vegada han tocat les seriacions dels cucs de colors, hem començat per una sèrie de dos colors i per acabar una complicada de tres colors!!
  • Taula de lletres: seguim a tope amb les nostres lletres i ara hem estat jugant a “per quina comença” amb un joc de la roda de les lletres per poder fer discriminacions de sons i amb les pinces poder escollir la resposta adequada!
  • Taula de natura: en una mena de premonició del destí, havia programat una activitat de motricitat per decorar uns floquets de neu ben acolorits i llampants, i us he de dir que aquesta proposta ha estat l’èxit de la setmana desprès del primer mati de neu!
  • Taula de minimons: continuem amb les premonicions jajaja, hem estat fent neu màgica amb bicarbonat de sodi i una mica d’aigua, un joc de minimons per poder gaudir de les textures, formes i experimentar la màxim!! Tot un èxit que ens acompanyarà fins que aguanti la neu jajaja o arribi l a primavera!
  • Catifa: aquesta setmana hem tornat a jugar amb el Kapla, com es nota que van agafant confiança i destresa i comencen a fer unes construccions dignes de un gran enginyer!! I sobretot com comencen a cooperar i a treballar en equip per aconseguir resultats increïbles!

Durant la sessió de plàstica continuem treballant i aprenent moltes coses del nostre ja amic i artista Joan Miró, i aquesta setmana hem estat observant i parlant de la seva obra “El naixement del dia” i finalment hem fet un puzle amb la seva pintura! Ens ha costat una mica retallar, però com a la cova ens agrada ajudar, hem estat col·laborant els uns amb els altres i finalment hem aconseguit acabar els nostres puzles!

El conte de la setmana ha estat “En Lluc està gelós”. Un conte sobre la gelosia i per treballar els primers hàbits: vestir-se sol, anar al lavabo sol i esmorzar. En Lluc i els seus germans estan jugant al jardí de casa. La pilota es cola al jardí dels veïns i la Lara la va a buscar. Quan torna, porta una vareta màgica que li ha regalat la veïna. En Lluc se sent molt malament perquè creu que la seva germana petita és la preferida. Llavors decideix prendre-li la vareta i convertir-la en un gos. Ho aconseguirà?

Durant la sessió de música d’aquesta setmana hem estat repassant les cançons que més ens han agradat d’aquest curs i hem acabat ballant tots junts i fent una coreografia!! i es que els encanta ballar i gaudir de la musica amb tots els seus sentits!!

A les estones d’assemblea de grup, hem començat a jugar al càlcul mental i al “vaixell carregat de la lletra…” pregunteu als vostres infants i us animo a compartir una estoneta al seu costat jugant i gaudint amb lletres i nombres!!

I fins aquí aquesta setmana plena de neu i molt de fred! Ara toca descansar com sempre i gaudir en família!! Ens tornem a veure el dilluns amb moltes aventures noves!

Petonets gelats!!

Vanessa Almendros

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>