Un dia a I3

El dia a dia a l’Escola està ple de moments únics i irrepetibles, són instants que fan que tot el que vivim ens faci créixer i avançar. Es combinen activitats de diferents tipus, unes més lliures, les altres una mica més dirigides, però totes elles permeten atendre i respectar els diferents ritmes i necessitats. Us agradaria saber-ne una mica més?

La jornada a l’escola s’inicia amb els estiraments Tirabuixó. Continua a l’espai  de l’assemblea: ens saludem, cantem el bon dia i preguntem com estem. Seguidament és el moment de les rutines: els càrrecs, el calendari, el temps…. Amb els càrrecs podem treballar l’autonomia, l’aprendre a aprendre i afavorir l’assoliment de petites responsabilitats. A continuació s’organitza el dia. S’explica el què es farà al llarg del dia i es realitzen diferents activitats: taules de treball on es fan propostes diverses (motricitat fina, construccions, creativitat…).

Després arriba el moment d’esmorzar. Es tracta d’un petit esmorzar que ens doni energia per seguir encarant el matí. Recomanem que siguin esmorzars saludables i apostem per la fruita i petits entrepans més que brioxeria industrial. I després de l’esmorzar, la necessària estona d’esbarjo, on el joc lliure al pati ens permet observar com es relacionen entre ells i elles.

Un cop acabat el pati, segons el dia, realitzen especialitats: música, anglès, psicomotricitat i biblioteca.

Abans d’arribar a la tarda tenim el moment del migdia, considerem aquest espai i estona com un moment que també forma part de la jornada escolar i per tant el vincle entre les monitores i l’escola és molt important. Els menús són equilibrats i ecològics a càrrec de CapGir. S’ofereixen tallers i jocs i també l’estona de migdiada per aquells infants que encara ho necessitin.

A la tarda es fan diferents activitats en funció de l’horari, amb mitjos grups s’aprofita per anar a joc simbòlic, fer l’hora del conte…quan hi ha grup sencer es destina una estona  a treballar els projectes, ja sigui el projecte d’aula o el de l’escola, sempre partint dels interessos dels infants i a través de propostes vivencials i manipulatives.

El moment de la sortida es converteix en una sortida relaxada, de manera que la porta s’obre a les 16.20 h per tal que es vagi entrant a recollir als infants i es pugui passar una estona junts abans de marxar cap a casa.

Tot el que fem a l’escola té un objectiu molt important: la felicitat dels nostres infants, aconseguir que vinguin contents, relaxats, amb il·lusió és el que ens permetrà créixer i avançar.