FAQS: Preguntes freqüents

Aquesta són una sel·lecció de les preguntes més freqüents entre els pares novells.

 

  1. Què feu al llarg del dia? Sempre seieu?

Es comença amb els estiraments Tirabuixó per treballar la consciència corporal i per millorar la predisposició al treball i a l’aprenentatge. El dia segueix amb l’activitat del com estem i continuem amb el moment dels hàbits i rutines tan necessari per afavorir l’autonomia dels petits. La jornada combina activitats que requereixen  una mica més d’atenció amb altres propostes més lliures i permeten en tot moment la manipulació, experimentació i un aprenentatge vivencial a través de taules de treball, tallers…

 

  1. Què li podem posar per esmorzar?

Es tracta  d’un petit esmorzar a mig matí. Promovem l’esmorzar saludable. Es pot portar un petit entrepà i, els dimarts i dijous s’ha de portar fruita.

 

  1. Tot el que comença a I3 té continuïtat a la resta d’Infantil?

Tot el que s’inicia a i3 té continuïtat al llarg de tota l’educació dels infants. Durant l’etapa d’Infantil s’afavoreix l’adquisició d’hàbits, rutines que permetin una major autonomia i seguretat i facilitem eines basades en l’aprendre a aprendre, que inclouen també l’educació en valors i la gestió de les emocions.

 

  1. Teniu present com és cada nen per ajudar-lo en allò que faci més falta?

Per nosaltres és molt important conèixer tots els alumnes i donar-los allò que necessiten. No són només els nens els que han d’adaptar-se, sinó que també som les mestres qui ho fem i tenim present el que cada nen o nena necessita, respectant el seu ritme maduratiu.

 

  1. Les entrevistes amb els pares, quan comencen?

Som una escola propera i per nosaltres és important parlar i intercanviar opinions. La relació mestres-família és directa i immediata. No cal esperar que arribi el segon trimestre ni que passi res per trobar-nos i parlar, i en això es fonamenta la nostra filosofia d’escola.

 

  1. D’un curs a un altre es manté el coneixement sobre les peculiaritats de cada alumne?

En principi es manté el tutor o tutora durant l’etapa d’Infantil. A final de curs  es passa revista a tot allò que caracteritza a cada nen/a, per tal de fer, si és necessari, una transferència de coneixement entre les mestres dels diferents nivells.

 

  1. Quantes hores teniu d’anglès, música i  psicomotricitat?

L’anglès ja s’inicia a i3, amb una hora a la setmana. Igualment introduïm una hora setmanal de música i psicomotricitat. Les tres àrees les imparteixen especialistes.

 

  1. Què fan a informàtica?

Les noves tecnologies estan presents a l’aula i es fan servir sempre que siguin necessàries com a font d’aprenentatge. Hi ha pissarres digitals a totes les aules i hi ha una dotació de tablets que s’utilitzen per diverses activitats.

  1. Si té dificultats per seguir el nivell de la classe, què feu?

En tot moment atenem la diversitat dels nens i nenes. Això vol dir que valorem tant el resultat final com el procés. I, per tant, mobilitzem els recursos per donar suport als qui tenen dificultats, però de la mateixa manera adaptem el nivell per aquells que mostren tenir més facilitats en determinades àrees.

 

  1. De vegades no vol parlar de l’escola. Cal obligar-lo?

Igual que els adults, els petits tenen el seu espai de treball -que és l’escola- i on passen moltes hores. Sovint quan surten també tenen ganes de trencar amb tot el que han estat fent. A l’agenda trobareu notes d’activitats que han realitzat els alumnes que us poden ajudar de punt de partida per poder conversar amb els vostres fills i filles.

 

  1. Com funciona el menjador?

L’AMPA ofereix el servei de menjador que compta amb personal especialitzat, encarregat de controlar el moment del menjador, migidiada, joc i esbarjo dels nens i que es defineix com patis actius, donant així la importància d’aquest moment dins la jornada escolar.

Es disposa de cuina pròpia i s’aposta per producte de proximitat.

Per més informació cliqueu el següent link: comissió menjador AMPA

 

  1. Què passa si un dia arribem tard a recollir-los?

S’ha de trucar a l’escola si no s’arriba a temps a recollir els vostres fills o filles.

Com a norma general, els petits s’acompanyen al menjador on es fa el servei d’acollida de tarda.

 

  1. Com és l’adaptació? Feu horaris diferents? Poden entrar els pares? Quanta estona?

El procés d’adaptació és indispensable per a una entrada suau i agradable en aquest nou entorn que és l’escola dels nostres menuts. Per això, donem una especial importància a l’acollida dels alumnes i de les famílies. Un cop formalitzada la matrícula comencem junts un camí que ens apropa: fem una reunió informativa per a totes les famílies noves al setembre.

També tenim clar que no només el primer dia dels més menuts és important. Per aquest motiu dediquem al procés d’adaptació a i3 una especial atenció i des de l’escola posem a l’abast dels nostres nens i nenes des del primer dia tots aquells mecanismes que els ajudaran a adaptar-se a la dinàmica escolar promovent que es sentin segurs, tranquils i alegres en tot moment.

Per poder fer una atenció més individualitzada en els tres primers dies d’escola, es fa  un horari reduït.

 

  1. Què passa si encara porta bolquers?

S’aconsella que l’estiu abans de començar a i3 es treballi el control d’esfínters des de casa.

En casos puntuals, tots l’anirem ajudant perquè vagi adquirint l’hàbit d’anar al lavabo, però sobretot no cal dramatitzar ni centrar-se només en aquest fet.

 

  1. Què podem fer a casa per ajudar a l’escola?

A casa el que cal fer simplement és reforçar l’autonomia que van assolint i ajudar-los a fer-se grans, tot donant-los responsabilitats per tal que vegin que poden fer molt més del que es creu. Deixar-los dibuixar, pintar, mirar contes, resseguir camins… sempre com un joc i no com una obligació, és una de les coses que podeu fer junts amb el propòsit de gaudir i compartir bons moments.

 

  1. Teniu present l’educació emocional a l’escola ? i com la treballeu?

L’educació emocional és present a l’escola ja des de i3. Hi és des del primer moment: del primer hola fins a l’últim instant aprenem a gestionar les nostres emocions dia a dia.

 

  1. Si és necessari que la psicòloga vegi el meu fill, com ho feu? Podem parlar directament amb ella?

Es valora cada cas i es fa la intervenció corresponent. Com totes les escoles públiques, disposem d’un equip d’assessorament psicopedagògic que, si és el cas, i un cop observat l’infant és posarà en contacte amb la família.

 

  1. Hi ha servei d’acollida matinal i de tarda?

Sí. A partir de les 7.45 h podeu deixar els vostres fills i filles a acollida. A la tarda, hi ha servei de 4:30 a 5:30. Si voleu més informació podeu clicar en el següent link: comissió de menjador AMPA