Altres projectes i activitats

Altres projectes i activitats que es realitzen a Primària:

Esmorzars saludables: Cal que els alumnes esmorzin bé a casa. Per afavorir l’adquisició de bons hàbits d’alimentació, els nens i les nenes podran portar per esmorzar un petit entrepà o una peça de fruita (dimarts i dijous obligatori), cal evitar la bolleria industrial. No es podran portar ni sucs, ni iogurts, ni actimels.

Com a l’escola eduquem per la sostenibilitat, us demanem que l’esmorzar es porti dins d’una carmanyola, d’aquesta manera produïm menys residus.

Matemàtiques manipulatives: Igual que el llenguatge, la ciència i altres aprenentatges, les matemàtiques s’adquireixen de forma natural perquè formen part de la nostra vida quotidiana. La base per poder apreciar les matemàtiques és comprendre-les i per això és tan important realitzar activitats on l’alumnat manipuli perquè puguin explorar i començar a conèixer i apreciar el fascinant món de les matemàtiques.

Certamen de lectura en veu alta: Ja fa temps que existeix aquest projecte a l’escola i s’estén des de 5è a 6è de Primària. Us deixem un link amb més informació: CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

Recerkids: És un programa per fer ciència. Una oportunitat perquè l’alumnat d’educació primària experimenti en primera persona què vol dir fer recerca, com és un procés d’investigació i quin és el dia a dia en la vida d’un professional de la ciència. Hi participa 5è de primària. Us deixem un link amb més informació: RECERKIDS

Jornades esportives gironines: Els i les especialistes de diferents escoles públiques de Girona preparen diverses dactivitats físico-esportives per 2n, 4t i 6è amb l’objectiu de fomentar la relació i la coneixença de les diverses escoles vinculades al projecte.

Consell dels Infants: És un òrgan de participació de i per als nens i nenes creat per l’Ajuntament de Girona. És un observatori de la ciutat, on a partir de la mirada i de l’alçada dels nens i les nenes poder detectar aquells aspectes i temes millorables del municipi que passen desapercebuts pels adults.

Un espai de participació, on els nens i les nenes poden exercir els seus drets civils com a ciutadans, en els temes que estan relacionats directament amb ells.

Patis actius: El pati és un espai plenament educatiu on es donen un tipus de jocs i relacions pròpies i diferents de la resta d’espais. És el lloc on les dinàmiques de grup són plenament vives.

El temps dedicat a l’esbarjo en els centres educatius és d’una mitjana de trenta minuts al dia. Són moltes hores al cap de tota l’etapa. Per tant es converteix en un temps molt important en la formació dels infants.

L’estructura dels patis tenen un efecte directe sobre allò que hi passa. A més, les habilitats esportives dels diferents alumnes tenen un paper rellevant en les posicions de lideratge dins dels diferents grups.

Aquest fet no és negatiu per sí mateix, però a l’escola sí que creiem en la necessitat que les estones d’esbarjo siguin espais que promoguin també l’accés a la cultura, s’hi fomentin valors i proporcionin experiències generadores d’aprenentatge. És per aquest motiu que en aquestes estones s’ofereixen diferents propostes que promouen que l’esbarjo sigui un espai obert a diferents interessos dels diferents nens i nenes.

Projecte Interdisciplinari: Ja és tradició a l’escola, des de fa més de deu anys, que tots els nivells d’Educació Infantil i Primària comparteixin un mateix Projecte Interdisciplinari.

Es tracta d’un projecte obert a tota la comunitat educativa del centre i en el que tothom hi col·labora.

Representa una experiència educativa molt enriquidora per a tots els que hi participen ja que a través de les diferents activitats i experiències d’aprenentatge compartit que es programen, tothom aprèn i  gaudeix alhora.