Història

La nostra escola va fer 25 anys el setembre de 1995. Va començar com a “Colegio Nacional Mio Cid”, inaugurada el setembre de 1970, va continuar com a “Collegi d’Educació Infantil i Primària (Ceip) Aiguamarina” des del 1996 i ara és Escola Aiguamarina.
L’escola està situada al barri de Verdum, a la zona de Nou Barris, de Barcelona. És a prop de la Via Júlia, al carrer Casals i Cuberó, cantonada amb Almansa.
En tot aquest temps ha acompanyat a molts infants del barri en els seus anys d’escola, de jocs i d’estudi, de bons moments, tots ells lligats a la vida escolar. Moltes famílies han estat lligades a la seva trajectòria i a la seva història. Ha conegut també molts i moltes docents, que li han dedicat amb il·lusió algun temps de la seva vida professional.

El nom d’Aiguamarina va ser escollit pel Consell Escolar del Centre el curs 95/96. L’elecció final del nom va ser motivada pel desig de tots els membres representants de la comunitat educativa de que la nostra escola fos quelcom valorat, estimat i preciós com ho és una “aiguamarina”, considerada una pedra preciosa en Mineralogia.
Les Roquetes, barri proper a l’escola, ens va suggerir el nom. Calia trobar, d’entre totes les roquetes, una que en destaqués. L’aiguamarina per la seva qualitat de pedra preciosa, va ser l’escollida.

( Revista “25 anys d’escola” , Ceip Aiguamarina)

El curs 2020 – 2021 l’escola celebra els 50è aniversari coincidint amb el canvi de nom a Escola Marta Mata, una gran pedagoga defensora de l’educació pública entesa com a peça mestra de millora de la societat, i el dret a l’educació, com l'”escola bona per tots”. Aquest canvi de nom va lligat al canvi metodològic de l’escola per afavorir l’educació de l’infant “persona des del naixement, que ha de ser reconegut per la societat” tal i com va citar Marta Mata.