Semifinals del Certamen de Lectura en veu alta 2023

El passat 28 de març la nostra escola va ser a la semifinal del Certamen de Lectura en veu alta que va tenir lloc al Museu de la Pell d’Igualada. Concretament hi va participar 4t de primària i vam tenir una representant del curs, la Júlia Tort que va pujar a llegir a l’escenari de la sala d’actes del Museu, acompanyada d’altres representants d’altres centres de la comarca. Vam gaudir de la seva lectura, així com també d’obres teatrals dutes a terme per instituts de la ciutat. En aquest concurs hi ha participat tot el 4t de primària amb una fase d’elecció prèvia de tot l’alumnat que va estar treballant una lectura del llibre “Els pòstits del senyor Nohisoc”. Per escollir la nostra representat vam organitzar un concurs intern amb un jurat variat amb representants de l’ajuntament, de biblioteca de la Pobla, membres de l’AFA i professorat. Destacar que tot l’alumnat de 4t ha treballat la lectura i que hem tingut l’oportunitat de llegir-la davant d’un públic nombrós. Aquest fet ens ha permès treballar la comprensió lectora, a més a més de desenvolupar tècniques d’expressió oral de primera necessitat. La lectura en veu alta és, essencialment, un procés de comunicació: el lector comprèn el text, l’absorbeix, se’l fa seu, l’expressa i el transmet. Però la comunicació ha d’anar acompanyada d’un bon ritme que respecti la puntuació, de la dicció correcta, de la projecció de la veu adequada a l’espai i al públic i d’una interpretació que sense renunciar a l’esperit del text tingui personalitat pròpia. Des de l’escola volem reconèixer tot aquest treball dut a terme pels nostres alumnes i els animem a seguir llegint.

“La lectura és un petit gest que marca grans diferències”.