Trets d’identitat

La nostra missió com a centre educatiu pretén formar a infants i despertant l’interés i la curiositats vers els  aprenents. Donar estratègies als nostres alumnes per tal de desenvolupar les seves habilitats per esdevenir persones responsables, crítiques i competents socialment.

–  L’Escola Maria Borés és una escola pública, catalana, arrelada i compromesa amb l’entorn, on el respecte, la tolerància i la solidaritat són pilars bàsics per a la convivència. Promou l’esforç, l’autoexigència, la responsabilitat i el treball ben fet.

– Pretén el desenvolupament de les competències bàsiques en l’alumnat, assolint un bon nivell de comprensió lectora, d’expressió oral i escrita, d’agilitat en el càlcul i en la resolució de problemes i d’autonomia en l’aprenentatge.

– Fomenta la participació de les famílies en l’educació dels seus fills per a què esdevinguin ciutadans responsables, solidaris, respectuosos amb els altres i amb l’entorn, i competents en les habilitats socials i personals que els permetin incorporar-se a una societat pluricultural i dinàmica .

VISIÓ:

Volem que el nostre centre esdevingui:

• Un centre actiu, emprenedor, amb visió de futur que pretén la millora constant del rendiment acadèmic dels alumnes mitjançant l’ús habitual de les TIC, l’impuls de les llengües estrangeres i la promoció de les habilitats socials i el treball cooperatiu.
  • Un centre que formi persones compromeses amb la societat: solidàries, dialogants, respectuoses amb el medi ambient, tolerants amb els altres,sensibles , amb criteri propi i responsables.
  • Un equip il·lusionat i format professionalment per portar a terme el nostre projecte educatiu, continuant mantenint un clima acollidor i motivador per afavorir la tasca docent.

VALORS:

A l’Escola Maria Borés considerem primordials els següents principis que es transfereixen en la nostra forma organitzativa i en tots els àmbits de la vida del nostre centre:

• El compromís amb la cultura i la llengua catalana.
  • El pluralisme, el respecte a la diversitat cultural.
  • El respecte per l’entorn natural i cultural.
  • L’esforç, l’autoexigència, la responsabilitat i el treball ben fet.
  • La convivència basada en el diàleg, el respecte, la tolerància i la solidaritat.
  • La cohesió, la participació democràtica i el pensament crític.