Celebrem la setmana de l’eix – Les dones científiques

El passat 6 de març vam inaugurar a la nostra escola la setmana de l’eix d’enguany, amb el títol de “les dones científiques”. El claustre vam veure la necessitat de reforçar i donar veu a aquesta temàtica perquè som conscients que vivim en una societat masclista i revertir aquesta situació ja no és només quelcom important: és completament urgent!

En aquest sentit hem estudiat lo important i increïble que ha estat el paper de la dona científica en el nostre món actual, així com en el passat. Sempre ha tingut un paper cabdal i imprescindible i hem volgut donar veu a moltes dones que en han vingut a explicar a què es dediquen, dins l’àmbit científic, com han arribat fins aquí i quina perspectiva hi ha de cara al futur. Un futur que ha d’estar impregnat de més dones científiques i també, en general, de més dones empoderades en tots els àmbits, ja que actualment continuem tenint unes desigualtats inacceptables entre gèneres, i som conscients que l’escola hi té un paper molt actiu i que som un engranatge clau en el motor educatiu que es treballa des de casa. En aquest sentit, us volem mostrar la línia pedagògica que implementem al nostre centre i que és indissociable de la que ha de venir des de casa. Totes treballem per un món més just i igualitari i estem segures que aquest és el camí.

Els actes que hem viscut i compartit aquesta setmana n’és una mostra exemplar: decoració de portes, de vestíbul, treballs sobre dones científiques, english science, jaciments arqueològics al sorral, visita d’exalumnes científics, visualització de films científics, els avenços de la ciència, ciència divertida, música amb ciència, entre moltes altres coses. Volem donar un agraïment especial a la comissió de famílies científiques per la implicació que ha tingut en algunes de les activitats que hem dut a terme com són experiments a l’aula i al pati, xerrades temàtiques sobre ciència, així com d’exalumnes que ens han vingut a explicar com han arribat a ser dones científiques. També volem recordar que el proper dimecres 22 de març tindrà lloc el show-espectacle del Dani Jiménez i el seu equip de Creaciència, lligat a la setmana de l’eix i també agrair la implicació de l’AFA en aquesta activitat ja que anirà íntegrament a càrrec seu.

A continuació us deixem amb algunes imatges que ens ha deixat la setmana.