Estratègia digital de centre

DIAGNOSI

 

 

A la imatge veiem un resum de l’enquesta que es va fer al claustre, a l’equip directiu i als alumnes. Aquesta es va realitzar a través de l’eina SELFIE, que serveix per ajudar als centres educatius a saber en quin punt es troben en l’aprenentatge i l’aplicació de les eines digitals.

Després de realitzar-la es van extreure uns punts fort i dèbils.

Punts fort

-Infraestructura i equips.

-Col·laboració i xarxes.

-Comunicació i recursos en línia.

Punts febles

-Desenvolupament professional continu.

-Eines digitals per avaluar.

OBJECTIUS

Els objectius proposats per l’EDC són:

  1. Millorar la competència digital docent.
  2. Establir mecanismes d’avaluació per la millora de la competència digital.
  3. Definir eines i aplicacions digitals segons el seu nivell per millorar l’autonomia de l’alumnat.
  4. Elaboració, creació i revisió de la documentació de centre.

Per cada objectiu es proposen diverses activitats:

Activitat 1.1. La descripció d’aquesta activitat és fer reunions de forma trimestral en reunions de claustre. Prèviament, es fa una enquesta als mestres per saber el tema tenint en compte les necessitats. I, per últim, es busca a algú expert en el tema.

Activitat 1.2. La descripció d’aquesta activitat és fer la FIC, la formació de competència digital que demana la Generalitat de Catalunya. Trobar, depenen de la necessitat, un formador intern, parlar amb el CRP o fer una Kudi.

Activitat 2.1. La descripció de l’activitat és fer un itinerari de Creació de Rúbriques digitals, formació a través d’una KUDI. Per tal d’implementar la creació de rubriques en l’àmbit digital.

Activitat 2.2. La descripció de l’activitat és trobar moments per parlar de les eines disponibles i les que ens son útils o no. Per treballar amb l’alumnat de forma digital, com per exemple: CANVA, GENIALLY.

Activitat 3.1. La descripció de l’activitat és que trobarem a la formació FIC en el mòdul 3 la tasca per poder realitzar aquest objectiu.

Activitat 3.2. La descripció de l’activitat és crear material per poder desenvolupar un projecte en algun cicle. Aquest projecte podria ser amb la robòtica, ja que el curs 23-24 rebrem el material per fer-ho.

Activitat 4.1.

Activitat 4.2.

Activitat 4.3.

TEMPORITZACIÓ

AVALUACIÓ

L’avaluació entesa com un procés de millora continua, porta implícit ser un projecte viu que es va modificant en funció de la realitat i els resultats que vagin esdevenint. No obstant, trobem tres moments diferenciats:

  • Avaluació continuada: es realitza mitjançant el seguiment i revisió de les diferents activitats planificades per determinar el seu grau d’acompliment a partir dels seus corresponents criteris. Aquesta la realitza la persona responsable, que s’indica en cada fitxa de les activitats, en el moment de la finalització de l’activitat.

  • Avaluació anual: a l’inici de curs els objectius temporitzats per aquell període s’incorporaran la Programació General Anual de Centre (PGAC). En finalitzar el període escolar, l’equip directiu, mitjançant la Memòria Anual, farà el seguiment i recull de les evidències de l’assoliment dels objectius. Aquesta tasca es troba liderada per la comissió digital, que aprofitarà per revisar els objectius establerts per al present i vinent curs, tot determinant la modificació, si fos necessari.

  • Avaluació final: quan l’EDC està arribant al final de la seva planificació, que s’ha temportizat a un termini de diversos cursos, es recullen totes les avaluacions anuals per tal de prendre una decisió en el sí de l’equip directiu. Actualitzar-la, per tant, plantejar-se una nova diagnosi i iniciar un nou pla o modificar l’existent amb les dades que es disposen.


KUDI per les docents