Comerç Just amb Flors Cirera

Avui els nens i nenes de 2n hem rebut la visita de l’Alba i l’Oriol, de la Fundació Flors Cirera, que treballa per un Món més just i sostenible…Ens han explicat que en alguns païssos d’Africa, Sud Amèrica es cultiva una planta que és la matèria prima per poder fabricar un aliment que ens encanta a tots i a totes: EL CACAO! Hem pogut veure i tocar un fruit de la planta del cacao, i hem vist que les llavors són mooolt amargues! També hem après que per cultivar aquesta planta i recolectar el seu fruit, nens i nenes no poden anar a escola i han de fer jornades laborals de 12 a 16 hores!!!! No poden anar a escola, no poden jugar, es fan mal agafant molt de pes…Tenen una vida molt dura!

Tenint en compte aquest problema i altres que se’n deriven, són moltes les persones que volen ajudar a fer un comerç més just i sostenible, ajudant a què els nens i les nenes no treballin i puguin anar a escola, fent que homes i dones tinguin les mateixes oportunitats, que els guanys no siguin en la seva majoria pels empresaris, sinó per la comunitat que treballa la terra… I com podem ajudar nosaltres? Comprant xocolata de COMERÇ JUST! Hem pogut provar-ne i està boníssiiiim!

També ens han mostrat aquest vídeoclip molt marxós i alegre, on podem podem aprendre més sobre els comerç just.

Podeu clicar la imatge per veure fotos de la sessió!

Moltes gràcies Oriol i Alba per ensenyar-nos tantes coses!