SETMANA DE LA CIÈNCIA

MILLOREM L’ESCOLA. MILLOREM EL FUTUR

En acabar la Setmana de la Ciència d’enguany i analitzar les conclusions i els reptes de cada cicle, hem decidit incorporar els acords i els valors de la sostenibilitat en tots els àmbits de la nostra escola.

Per fer-ho vam reunir-nos amb els delegats  i delegades de cada classe i vam dissenyar un pla de treball que permetés aplicar canvis en el millorament de l’escola. D’aquesta manera l’alumnat poden veure una repercussió competencial dels coneixements i necessitats que han detectat aplicats a la vida real.

Les responsabilitats han quedat distribuïdes de la següent manera:

El grup de 6è redactarà un decàleg de compromisos i accions que tota la comunitat educativa de l’escola haurà de respectar. Els infants treballaran aquest document amb les eines de disseny gràfic que proporciona el Canva.

El grup 5è treballarà en l’estudi dels diferents plàstics que existeixen al mercat i farà una valoració d’aquells plàstics que són menys contaminats. Es buscaran plans alternatius al sobreconsum de plàstics a l’escola, així com mètodes de gestió dels residus de plàstics més eficients.

El grup de 4rt treballarà el malbaratament d’aliments al menjador i cuina, i miraran d’impulsar accions per potenciar el bon aprofitament i reduir la pèrdua de menjar.

El grup de 3r redactarà una carta dirigida al Consorci d’Educació per demanar que es canviïn les aixetes de l’escola per tal d’aconseguir un millor aprofitament de l’aigua.

El grup de 2n s’ocuparà de valorar i implementar un sistema de recollida selectiva de residus.

Des de P3 i fins a 6è s’implicarà a tot l’alumnat per tal que tingui un paper actiu en la implementació i valoració de com s’estan portant a terme aquestes iniciatives. Per fer-ho tots els cursos tindran un delegat/da verd, que supervisarà i organitzarà els companys i companyes per tal d’aconseguir que aquesta nova dimensió ambiental sigui un èxit. Seran també els qui faran d’interlocutors entre la resta de delegats i els seus companys de classe.

La propera reunió de delegats/des està prevista el 17 de gener de 2020.

Impulsem, per tant, una etapa a l’escola que busca incidir en la cultura de la sostenibilitat. Fer-ho ens obliga a fer pensar els nens i nenes en el futur que volen i a dissenyar plans de treball que permetin aconseguir aquesta transformació.
Comptem amb totes les famílies per fer-ho possible.