El concurs Experiments de pel·lícula, en el marc de la promoció i difusió de les activitats STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Maths) dels centres de la Noguera i de les activitats de la Setmana de la Ciència.
L’Escola La Noguera hi participa cada any ja que aquest concurs ofereix l’oportunitat de treballar l’experimentació i el mètode científic per apropar la ciència al nostre alumnat.
L’escola aposta per la metodologia dels aprenentatges basats en el learn by doing (aprendre fent), ja que afavoreixen la motivació dels alumnes i generen coneixements més profunds. Aquest bateig experimental de l’alumnat es fa de la a través de diferents experiments.
I és que l’interès i la vocació per la ciència no neixen, es creen. Aquest és l’esperit de el programa Repte Experimenta que, en format concurs, desafia al nostre alumnat a realitzar un experiment amb productes d’ús quotidià (com aliments, productes de farmàcia o de neteja…). Ajudats pels docents de medi per a què cada infant descobreixi el fonament científic de l’experiment triat per ells mateixos, ajustant-se així als seus interessos.
Durant el segon trimestre els infants de EI-5 anys, de segon i de quart de primària realitzen un experiment fent-se preguntes, buscant informació i diagnosticant els problemes, per així comprendre la relació causa-efecte.
A més, mitjançant el debat i l’elaboració d’arguments coherents es pretén fomentar l’esperit crític dels alumnes, element clau per augmentar l’interès per la ciència i la tecnologia.
Aquí us deixem els diferents experiments que s’han presentat per aquest curs 21-22.

